3356
Sök

Aez fälgar på saab ss! Problem!!! snälla hjälp

54 Inlägg
5 april 2009
Trådstartare
ja har köpt mej ett par aez fälgar men tyvärr så har ja problem med dom.

När man kör på landsväg så låter de som att däcken/fälgarna skulle vara ovala tjuter i bilen på något konstigt sett.

Et på fälgarna är tydligen 35 och om ja inte har helt fel så har min saab 40? men de ska väl inte spela någon roll?

Sen när man kör typ i 80 90 km/h och svänger kraftigt åt båda hållen så börjar de låta konstigt om hjulen och bilen börjar typ bromsa ganska kraftigt, vad kan de vara?

kande va nått med centrum hål eller vad fan kan de vara?

Kanske finns någon i närheten av västervik som är lite kunnig om fälgar och såntdär som man kan få lite hjälp av?

hoppas ni förstog min förklaring på mitt enorma problem :S

Mvh Emir

268 Inlägg
5 april 2009
har du fått med rätt centrerings ringar? är det enda jag kan tänka mig såhär på rak arm. har en polare som också beställde hem nya fälgar och han fick fel ringar! dock så uppstod bara obalans för hans del i högre hastigheter men kanske är lite olika vad vet jag smile... men åk in till någon däckhandlare dem borde ju ha någelunda koll! Mvh

54 Inlägg
5 april 2009
Trådstartare
Marcus_Turbo skrev:
har du fått med rätt centrerings ringar? är det enda jag kan tänka mig såhär på rak arm. har en polare som också beställde hem nya fälgar och han fick fel ringar! dock så uppstod bara obalans för hans del i högre hastigheter men kanske är lite olika vad vet jag smile... men åk in till någon däckhandlare dem borde ju ha någelunda koll! Mvh

Nej jag köpte dom privat / Begagnade av en kille i skåne..
Ja fick inte med några ringar alls?

Men ska man ha nåra ringar när et:t är mindre än på bilens?

Som ja skrev så va de 40 på bilen och 35 på fälgarna?

Jag kan inte ett skit om de asså..

men ska dra till en däckverkstad imorgon och kålla med dom om vad ja ska göra men tänkte höra med folket på forum de finns bra folk här med big_smile

1 Inlägg
5 april 2009
Hej

här har du en förklaring på et mått http://www.dackgrossisten.se/i5.aspx

BioPower by MapTun
238 Inlägg
5 april 2009
Det beror ju på hur stort centrumet är på navet mot centrum hålet i fälgen om du behöver ha centrum ring eller inte.

Glappade fälgen när du hängde på dom (innan du drog fast) så skall du nog ha centrum ring..

Vad sitter det för däck på? Storlek/dimission??

Inte som så att det tar i nånstans fram när du svänger? Fjäderbenet, innerskärmen?!?
Senast redigerat av Crille_9_5 (5 april 2009)

Maptun #3 BioPower Inviduell

54 Inlägg
5 april 2009
Trådstartare
Crille_9_5 skrev:
Det beror ju på hur stort centrumet är på navet mot centrum hålet i fälgen om du behöver ha centrum ring eller inte.

Glappade fälgen när du hängde på dom (innan du drog fast) så skall du nog ha centrum ring..

Vad sitter det för däck på? Storlek/dimission??

Inte som så att det tar i nånstans fram när du svänger? Fjäderbenet, innerskärmen?!?

fan va krångligt..

Ja tänkte inte på om de glappade när ja satte dit dom faktiskt men ska se de imorgon..

nej de gör juh inte när ja åker lungt på en parkering eller något..

De är bara på höga farter de låter som en jävla buss typ nogot slags ovalt ljud eller oljud...

däcken är ny balanserade.

sen som ja sa när man svängre kraftigt så känns de som att fälger kommer lite snett och bromsar ner bilen kraftigt.. känns som ja kommer köra ihjäl mej på de snart :S

54 Inlägg
5 april 2009
Trådstartare
Nejden skrev:
Hej

här har du en förklaring på et mått http://www.dackgrossisten.se/i5.aspx

de va jävla lärorikt faktiskt men fatta 0 av de :S

va har de med mitt problem att göra? :S

1 291 Inlägg
5 april 2009
EmIr skrev:
Sen när man kör typ i 80 90 km/h och svänger kraftigt åt båda hållen så börjar de låta konstigt om hjulen och bilen börjar typ bromsa ganska kraftigt, vad kan de vara?

För mig låter det som att ESP:n gör sitt jobb bara..

239 Inlägg
5 april 2009
Angående ET så hade det hjälp iaf du gav oss info om vilka tum fälgen har? Man får välja mått lite efter vilka mått fälgen har osv. Står en del om det på STCS sen vidare på FAQ.

54 Inlägg
5 april 2009
Trådstartare
Haziza87 skrev:
Angående ET så hade det hjälp iaf du gav oss info om vilka tum fälgen har? Man får välja mått lite efter vilka mått fälgen har osv. Står en del om det på STCS sen vidare på FAQ.

vet bara att de är 18" däcken är 225 40 18

:S

54 Inlägg
5 april 2009
Trådstartare
MattiasH skrev:
EmIr skrev:

För mig låter det som att ESP:n gör sitt jobb bara..

okej, men fan de låter redigt hemskt när de väl händer..

54 Inlägg
5 april 2009
Trådstartare
Dimensioner     8 x 18
ET     35
Bultcirkel     5/110
Artikel     AING7HA35
Kit     ZJO2

de hittade jag om mina fälgar.

hoppas de kan vara till någon hjälp

54 Inlägg
7 april 2009
Trådstartare
jag fick ordning på de... de va jävla däcken som fuckade till hela skiten, pungade ut 4600 för 2 nya däck å jävlar som om han skulle sväva på måln big_smile tack så otroligt mycke alla som hjälpte till!

7 275 Inlägg
7 april 2009
Skulle precis föreslå det.
En jag känner åkte på regummerade däck, jävlar vad det tjöt i bilen i högre hastigheter...

Sök