3588
Sök

Hjälp: Hur mycker spacer?

10 Inlägg
7 april 2009
Trådstartare
funderar på att köpa dessa fälgar
17x8 ET38
17x9 ET32

och jag vet att dessa sitter perfekt
18x8 ET 20
18x9 ET 22

Hur mycket spacer kommer jag att behöva? och var köper man dom?

Tack på förhand!

730 Inlägg
7 april 2009
Vad är det för bil du ska ha dem på ?

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ
Audi <3

10 Inlägg
7 april 2009
Trådstartare
YeahBitch skrev:
Vad är det för bil du ska ha dem på ?

De ska sitta på en M3 e30, och de har suttit på en e36

67 Inlägg
7 april 2009
Det är ju lätt räknat, om du vill få samma inpressning som dom du skrev nedan
17x8 ET38= 18mm spacers
17x9 ET32= 10 mm spacers

18x8 ET 20
18x9 ET 22

10 Inlägg
7 april 2009
Trådstartare
VWolkswagen skrev:
Det är ju lätt räknat, om du vill få samma inpressning som dom du skrev nedan
17x8 ET38= 18mm spacers
17x9 ET32= 10 mm spacers

18x8 ET 20
18x9 ET 22

Det är så lätt alltså?

Tack för hjälpen! smile

OEM <3
6 957 Inlägg
8 april 2009
Kan ju forts. på samma spår då.

Vill ha ut mina bakhjul, om ja minns rätt så har min bil ET40.
Fälgarna jag fått på har ET45 som gör att dom hamnat en bit in hjulhuset.

Ska investeras i spacers nu, men hur mkt behövs? kass på det här med ET..

Speedparts har ett kitt med 8mm spacers, sen har bilmodecenter 5,10,15 och 20mm

Så den som kan räkna, hjälp tongue

OEM <3

2 337 Inlägg
8 april 2009
Det skiljer ju 5 mm i inpressning, så en 5 mm spacer borde ju rimligtvis skicka ut fälgarna rätt avstånd.

OEM <3
6 957 Inlägg
8 april 2009
Sarge skrev:
Det skiljer ju 5 mm i inpressning, så en 5 mm spacer borde ju rimligtvis skicka ut fälgarna rätt avstånd.

Då borde det alltså bli som det ser ut med originalhjulen som sitter en liten liten bit innanför hjulhuset..
då borde 8mm bli perfekt för att få ut dom lite till smile

OEM <3

2 337 Inlägg
8 april 2009
Bjork skrev:
Sarge skrev:

Då borde det alltså bli som det ser ut med originalhjulen som sitter en liten liten bit innanför hjulhuset..
då borde 8mm bli perfekt för att få ut dom lite till smile

Oui, det låter rimligt smile Du kan ju ta en tumstock och mäta hur mycket du vill ha ut dem också, så slipper du chansa smile

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
8 april 2009
det kan man köpa i stort sätt på all affärer som säljer fälgar eller här på: http://www.manton.se/

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

OEM <3
6 957 Inlägg
8 april 2009
alain skrev:
det kan man köpa i stort sätt på all affärer som säljer fälgar eller här på: http://www.manton.se/

Oftast är det ju spacers som är universal som Vianor m.fl. säljer, kan ju lika gärna åka
till biltema då tongue

Manton gör spacers från 18mm, dessutom kostar dom fr.1900kr.
Speedparts har ett kit med bult till min bil, navstyrda plattor som inte kan sättas fel smile
Detta kitet kostar 580kr, sen kan jag få lite rabatt på det..

Men det som gör att jag kliar mig i huvudet är detta:
https://www1.garaget.org/archive/115/114203/143284/143284-1320167.jpg

Den har 20mm spacers, samma ET som mina fälgar...men om det nu bara skiljer 5mm,
är inte 20mm rätt för mkt?

Detta är ungefär vad ja skulle vara nöjd med:
https://www1.garaget.org/gallery/archive/441/426793_19k5pk.jpg

Roadstern har ET38, om ja då slänger på 8mm spacers borde mina hamna lika fint i hjulhusen som dessa?

Mvh Björk smile
Senast redigerat av Bjork (8 april 2009)

OEM <3

145 Inlägg
8 april 2009
Roadstern fälgarna har ET 38 och du hade ET 40 på dina fälgar som du har nu, då kommer roadster fälgarna komma 2mm längre ut utan några spacerplattor! Och om du sätter på en 8mm spacer, så komma fälgen komma 10mm längre ut än den fälgen som du har nu. Om det är samma bredd på fälgen vill säga wink

Lycka till Mvh Fredrik

12 Inlägg
8 april 2009
Sen beror det ju på om det är samma bredd på originalfälgen och den nya. Låt säga att originalfälgen är 7,5" bred och den nya är 8,5" då kommer den nya fälgen att vara 25,4mm bredare vilket gör att fälgen kommer att hamna 12,7 mm längre ut vid samma ET

/Johan

OEM <3
6 957 Inlägg
8 april 2009
NossRaL skrev:
Roadstern fälgarna har ET 38 och du hade ET 40 på dina fälgar som du har nu, då kommer roadster fälgarna komma 2mm längre ut utan några spacerplattor! Och om du sätter på en 8mm spacer, så komma fälgen komma 10mm längre ut än den fälgen som du har nu. Om det är samma bredd på fälgen vill säga wink

Lycka till Mvh Fredrik

Nej nej, ET40 original, sen skrev jag att mina nya har ET45 smile

Sen beror det ju på om det är samma bredd på originalfälgen och den nya. Låt säga att originalfälgen är 7,5" bred och den nya är 8,5" då kommer den nya fälgen att vara 25,4mm bredare vilket gör att fälgen kommer att hamna 12,7 mm längre ut vid samma ET

/Johan

Originalfälgen är 7" och min nya 8", blir ju samma sak ändå tongue

Så om ja räknat lite på det, så kan de funka rätt bra med 8mm? Eller ska ja satsa på större?
För med dom borde jag ju komma ner kring ET38? smile
Senast redigerat av Bjork (8 april 2009)

OEM <3

Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
8 april 2009
Bjork skrev:
NossRaL skrev:

Lycka till Mvh Fredrik

/Johan

Så om ja räknat lite på det, så kan de funka rätt bra med 8mm? Eller ska ja satsa på större?

Nej, det blir inte samma sak. En 8 tum bred fälg hamnar ju längre ut än vad en 7 tum bred fälg gör, precis som killen ovanför förklarar.

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)

12 Inlägg
8 april 2009

Vet inte hur mycket plats du har ut till skärmkanten original, men det borde bli bra, går säkert med 10mm också.

/Johan

OEM <3
6 957 Inlägg
8 april 2009
Torlejf skrev:
Bjork skrev:
NossRaL skrev:

Lycka till Mvh Fredrik

/Johan

Nej, det blir inte samma sak. En 8 tum bred fälg hamnar ju längre ut än vad en 7 tum bred fälg gör, precis som killen ovanför förklarar.

Mvh. David.

Syfta bara på att han räknade med 7.5 och 8.5 medans det va 7 och 8", de var de ja menade.

Vet inte hur mycket plats du har ut till skärmkanten original, men det borde bli bra, går säkert med 10mm också.

/Johan

Det finns plats, tro mig tongue Ska titta lite på elmia också, kanske finns bra kit alt plattor där.

Tack för hjälpen smile Tror jag kommer satsa på 8 alt. 10mm, får ju skona hjullagren lite tongue

Mvh

OEM <3

Sök