Byten kan vara aktuellt, dock har jag ett lån på en del av denna bil som måste lösas vid affär, därför är byten kanske lite "krångligt". Bud är självklart välkomna. Men inga skambud förstås. Det är ju trots allt en i princip helt ny bil som vi talar om här.
Vid köp får den nya ägaren ingen miljöbilspremie. Dock kan jag tänka mig att göra en "deal" inför sommaren då miljöbilspremien för denna bil kommer, och att man eventuellt kan dela den med en ny ägare.
Låter krångligt och skumt upplagt allting. Varför ens blanda in miljöpremien? Den får man ju bara som köpare av ny bil vilket du gjort och inte den som köper av dig. Ha det i tanke när du sätter priset men krångla inte till det.

Ursäkta, men efter man läst annonsen så är första tanken att det kommer bli en krånglig affär med en förvirrad kille som har lån och dessutom försöker hålla priset uppe just nu men för att sen om någon månad komma springandes med några tusenlappar i efterhand. Ingen kommer våga gå med på det?!
Stor röd lampa kommer upp och skriker DESPERAT

Först står det att den säljes pga köp av ny bil och sen att byten kan vara intressant men inte ens vilken typ av bil?.
Nästa stora lampa kommer upp och skriker KÖP INTE BILEN, DET ÄR NÅGOT FEL, HAN VILL BARA BLI AV MED DEN.
Inte meningen att göra påhopp men annonsen begränsar nog dina möjligheter. Hoppas att det löser sig i vilket fall och satsa på en diesel istället