3793
Sök

Ska kanske köpa en bil med v8 någon som är duktig på det??

11 Inlägg
8 april 2009
Trådstartare
Hej ska kanske köpa en plymoth Belvedere med 318-BB, 727aut men morton sitter fast är det mkt jobb för att få den att gå runt någon som har tips hur man ska göra för att den går runt ?? utan att plocka ner hella motrn ?? bilen har står länge . kanske i 10år ska ha den som pilsner bil till sommaren .. och skulle vara tack sam för snabba svar . och om någon ha varit med att motrn sitter fast  och att som ha fått lås den och hur dom ha gjort skulle vara tack sma för svar

tack i för hand  mvh mattias

730 Inlägg
8 april 2009
Ja du.. Omöjligt att veta varför om man inte vet va det är för fel.. De lättaste är nog o skruva av topparna o ta en titt.

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ
Audi <3

81 Inlägg
8 april 2009
slå i lite olja i cylindrarna å försök få runt den sen när du ska starta den ska du nog göra ett flertal oljebyten å bara starta den å låta den gå några varv å sen byta olja annars lär den nog inte få så speciellt mycket oljetryck!!

1 353 Inlägg
8 april 2009
töm oljan, ta ur tändstiften och pumpa i lite olja i cylindrarna.
häll ner lite diesel i oljepåfyllningen, och låt stå i en dag kanske och töm ur dieseln och fyll på med fräsch olja och byt oljefilter

starta den, låt den gå några sek, Låt den sen stå i nån timme igen, pröva sedan igen och hoppats du fått oljetryck, har du oljetryck så kör den varm och byt sedan olja igen.

fungerade perfekt på en gammal folkvagnsbuggy jag fick ifrån grannen som stått i skogen i 15 år smile

There's no replacement for displacement

Forummoderator
10 576 Inlägg
9 april 2009
Varför så många oljebyten?

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Avstängd
512 Inlägg
9 april 2009
Byt olja efter du startat den, om du får den att gå runt, inte lönt att byta olja och filter 2ggr på 10min.

Sök