3203
Sök

Har 740 tankspiral eller något slags slangnings stopp ?

mulle mek
679 Inlägg
7 april 2009
Trådstartare
tja jag undrar ifall  volvo 740 har någon spiral eller något stopp som gör så man inte får ner en slang i tanken ?    ska inte slanga bensin!!!! undrar det pga jag inte vill få min bil slangad, så om det nu inte skulle finnas  nå slang stopp i tankröret så måste jag köpa eller fixa det .

Gasar tills det Rasar !!!

Gorgilus addictus
4 757 Inlägg
7 april 2009
Finns iaf en tankspiral på biltema smile.

Kostar typ 40 kr om jag inte minns helt fel.

Allt för den där jävla hatten!

Darth Vader
1 644 Inlägg
7 april 2009
Har för mig att de införde nån spärr för det runt -90. Men jag skall inte säga säkert.

Det är väl bar att försöka köra ner en slang så märker du om det går.

Braaaaap?

730 Inlägg
7 april 2009
89-  tror ja de finns med spärr..
Senast redigerat av YeahBitch (7 april 2009)

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ
Audi <3

mulle mek
679 Inlägg
7 april 2009
Trådstartare
okej aa får ta o pröva  köra ner en slang o se . vad finns det mer för  saker man kan skaffa för att undvika  o bli slangad ?

Boosted engines are an addictive sickness
1 163 Inlägg
7 april 2009
Jag kunde fan inte slanga min -87a >.< tog bort returslangen sen körde på tomgång
Senast redigerat av volvoandy90 (7 april 2009)

~Andy~

mulle mek
679 Inlägg
7 april 2009
Trådstartare
volvoandy90 skrev:
Jag kunde fan inte slanga min -87a >.< tog bort returslangen sen körde på tomgång

haha okej tongue bra att det inte är lätt då smile

Saabifierad
2 031 Inlägg
9 april 2009
r3zz1 skrev:
okej aa får ta o pröva  köra ner en slang o se . vad finns det mer för  saker man kan skaffa för att undvika  o bli slangad ?

Låsbart tanklock eller en bil med en låsbar tanklucka alternativt att man öppnar luckan inifrån bilen tongue

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

47 Inlägg
9 april 2009
Bästa skyddet mot slangare:
http://www.bliskytt.nu/siteisfaction/customers/svensktskytte/Files/lerduvebossa204.jpg

mulle mek
679 Inlägg
9 april 2009
Trådstartare
Slash skrev:
r3zz1 skrev:

Låsbart tanklock eller en bil med en låsbar tanklucka alternativt att man öppnar luckan inifrån bilen tongue

har låsbart tanklock men den  går ju o få upp  på 10 sekunder om man nu vill . bättre och ha ett utan lås  då dem oftast  bryter upp låstet och förstör tankröret . så slipper man en massa extra kostnad, gör inget om lite soppa försvinner men fan heller att tankrör osv ska  gå sönder

Oseriös Aktör
592 Inlägg
9 april 2009
Kurisuchianu skrev:
http://www.bliskytt.nu/siteisfaction/cu … ssa204.jpg

detta förutsätter ju dock att man tar slangarna på bar gärning

Performance can be dangerous.........thats why i drive KingCab

1 814 Inlägg
9 april 2009
Finnmerchant skrev:
Kurisuchianu skrev:
http://www.bliskytt.nu/siteisfaction/cu … ssa204.jpg

detta förutsätter ju dock att man tar slangarna på bar gärning

En liten hylsa innanför rutan med texten "denna kunde lika gärna vara i din hjärna" borde nog skrämma wink  (såklart ett skämt)

Parkera där du ser bilen är ett bättre förslag, eller där den syns bra. oftast moppepojkar väl?

Sök