3689
Sök

Volvo S40 T4 - 98. Fälg och däck drar i fjädring!

16 Inlägg
10 april 2009
Trådstartare
#1
Hejsan, igår satt jag på mina 18" Ace Hero fälgar med 215/40 på S40:n, men nu i varje gupp så slår de i fjädringen.

Hur kan jag åtgärda detta? Har ju sett många S40 med 18" tum.

Är det spacers-plattor på 3 mm som kan göra det bra igen?

Tack på förhand! smile

//Calle!


Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
10 april 2009
#2
Vart slår det i?
Är bilen sänk? isfl hur mycket.
Är det rätt Et på fälgarna?
Hur mår dämparna?
Senast redigerat av ToTTeN (10 april 2009)

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

16 Inlägg
10 april 2009
Trådstartare
#3
Än så länge mår dom bra, den är inte sänkt ännu, så det borde ju passa tycker jag!!! Rätt ET? Är inte så haj på sånt här..

Tror du att de räcker med att man sätter in brickor så den skjuts ut en halv centimeter?
Vart lite ledsen när de inte funka. Haha!

När dämparen trycks ner i fart så slår den i lite av däcken! hmm
Senast redigerat av Vurres (10 april 2009)


Concordia res parvae crescent
924 Inlägg
10 april 2009
#4
de e ju en fördel om man vet original ET å utgår ifrån de sen när man ska köpa nya fälgar.

kolla runt lite bland folket här på G.org som kör en X40 mä 18" om va dom har fö fälgdimension, ET samt däckdimension.

I'm 667 neighbur of the beast
www.rushracing.se

16 Inlägg
10 april 2009
Trådstartare
#5
Vad är Em då? Så kan jag kolla upp det?

Tackar! roll


Concordia res parvae crescent
924 Inlägg
10 april 2009
#6
ET står fö hur lång insidan på fälgens centrum(den delen som ligger imot navet när fälgen sitter på) går innåt lr utåt på fälgen.

ja e ingen expert på de men ja har för mig att ju högre ET, ju längre in i fälgen sitter centrum.
å ju lägre ET dästo längre ut i fälgen sitter centrum.

om ja har fel så får nån gärna rätta mig då ja som sagt inte e nån expert på detta område.

men de e iaf fälgens bredd vs centrum på fälgen......eller???????????

I'm 667 neighbur of the beast
www.rushracing.se

16 Inlägg
10 april 2009
Trådstartare
#7
Ska kolla upp de, men sitter den för nära där borde det ju bara gå och köpa spacers och dra ut den?


Gasglad
295 Inlägg
10 april 2009
#8
Den däckdimension som är vanligast för 18" på X40 är 215/35, kanske är det som spökar? Spacers kan ju vara en lösning också, och det är ju billigaste att kolla.


16 Inlägg
10 april 2009
Trådstartare
#9
Är det så illa att de kan vara för att jag har 40 och inte 35?
Det blev en billig historia !!!


Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
10 april 2009
#10
kompisen som har 18" på sin s40 har 35profil iafal. M_a_c här på garaget.

det tar alltså i stötdämparen? fram eller bak?

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

Fire And Silk
2 254 Inlägg
10 april 2009
#11
Enligt, den här sidan så är original ET      43.

http://www.g-powertech.com/felger/boltesirkel.htm

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Kicka Laddtryck !
319 Inlägg
11 april 2009
#12
Har också 215/35, inga problem. du har för "hög" profil. Byt ner så löser de sig smile


Rejsa ?
2 959 Inlägg
11 april 2009
#13
Profilen helt klart som inte är rätt men tycker fortfarande det är lite oklart var den slår i ?
I dämparen kan den ju inte slå i när bilen fjädrar...fjädertallriken är ju helt fast.

Autotech


Sök