3665
Sök

DLS kw12 fråga?

Bas älskare
716 Inlägg
7 april 2009
Trådstartare
Tjena, har en fråga ang en bas, DLS kw12, max watten på den är 500 watt och PEAK ligger på 750 watt, just nu har vi ett steg på 2*150watt (300 watt) och undrar hur stort steg man ska köpa för att få ut mycket ur just den basen. här kommer länk till basen:http://www.dls.se/sv/car/prod.html?produkt=sv_212

Och sen undrar jag, vad är skillnaden mellan MAX och PEAK power?

Mvh
Xet

Bas älskare
716 Inlägg
12 april 2009
Trådstartare
Ingen som har nått svar?

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
12 april 2009
Pga din avatar så vill jag egentligen inte hjälp dig, men va fan... wink

Ingen av dom effekterna som du angivit är särskilt intressant när du ska köpa steg, utan det du ska kolla på då är RMS (samt att steget ska vara av ett välkänt märke och bra kvalitet såklart). DLS skriver tydligen inte RMS utan bara effekttålighet, och den står på 250W. Så om du vill ha ett nytt steg så bör du kolla efter ett som lämnar 250-300Wrms (ungefär). Mer än så skadar inte så länge som du är lite försiktig med volymen.

Ang. MAX och PEAK så är jag inte helt 100, men jag misstänker att MAX är mätt under en längre tid medans PEAK är under bara någon sekund (en burp). Inget som är särskilt intressant för normalt spelande dock.

MVH// Christoffer

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

238 Inlägg
13 april 2009
ChriZtoffer skrev:
Pga din avatar så vill jag egentligen inte hjälp dig, men va fan... wink

Ingen av dom effekterna som du angivit är särskilt intressant när du ska köpa steg, utan det du ska kolla på då är RMS (samt att steget ska vara av ett välkänt märke och bra kvalitet såklart). DLS skriver tydligen inte RMS utan bara effekttålighet, och den står på 250W. Så om du vill ha ett nytt steg så bör du kolla efter ett som lämnar 250-300Wrms (ungefär). Mer än så skadar inte så länge som du är lite försiktig med volymen.

Ang. MAX och PEAK så är jag inte helt 100, men jag misstänker att MAX är mätt under en längre tid medans PEAK är under bara någon sekund (en burp). Inget som är särskilt intressant för normalt spelande dock.

MVH// Christoffer

stämmer helt med ditt svar..

Sök