3328
Sök

Audi 100 turbo (Vart sitter CDI boxen om det finns en sådan på denna bilen)

1 112 Inlägg
31 mars 2009
Trådstartare
#1
Har en audi 100 2,2 turbo c3 karossen 91 års modell. Har haft den på verkstad länge nu och det är problem att starta den! bogserar man igång den så går den igång men om den strå still så kommer ingen gnista när man vrider på nyckeln
har kollat hallgivare kontakter tändspole fördelare jodrfläta osv osv å hittar inte felet är liksom osynligt! måste vara elektrisk.
killen på verkstan letar efter (ILLA DATORN) soim han kallar den å vet vart den sitter på mer klassiska audi 100 men hittar den inte på denna bilen, misstänker att den inte ger signal.
någon som känner igen detta å vet vart en sitter eller har en teori om vad det annars kan vara?
Behöver hjälp från er som sett det förut!!!!!!


Behöver veta vart styrboxarna sitter!!!!
Senast redigerat av Widowmaker (13 april 2009)

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"

5 Inlägg
31 mars 2009
#2
hej tändnings  låset kanske

1 112 Inlägg
31 mars 2009
Trådstartare
#3
bmw528turbo skrev:
hej tändnings  låset kanske

menar du att det typ skulle vara glapp då?

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
31 mars 2009
#4
Har du inte redan en sånn hära tråd? :S

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=127375

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

5 Inlägg
31 mars 2009
#5
hej jo att när man vrider till start läget så tappar han dom andra funktionerna hade så på en bil starta inte på nyckeln men bogsera man på en gång sen när jag starta den nere på start motorn så gick han igång då pröva jag byta tändningslåset då vart den okej i alla fall mvh

1 112 Inlägg
31 mars 2009
Trådstartare
#6
LeafBox skrev:
Har du inte redan en sånn hära tråd? :S

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=127375

beskriver i mitt första inlägg i denna tråden det övergripande problemet men jag frågar egentligen efter två helt olika saker i trådarna. men kan förstå din poäng delvis

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"

832 Inlägg
1 april 2009
#7
Som sagt du kan ju prova att vrida på tändningen och starta med en skruvmejsel på startmotorn.

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"

1 112 Inlägg
13 april 2009
Trådstartare
#8
Lurken_85 skrev:
Som sagt du kan ju prova att vrida på tändningen och starta med en skruvmejsel på startmotorn.

va? hur menar du då? har fått kortslutning i hövvet här!

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"

832 Inlägg
14 april 2009
#9
Widowmaker skrev:
Lurken_85 skrev:
Som sagt du kan ju prova att vrida på tändningen och starta med en skruvmejsel på startmotorn.

va? hur menar du då? har fått kortslutning i hövvet här!

Jo som så att du vrider på tändningen och sen lägger du en skruvmejsel eller vad som helst som leder ström mellan polerna på startmotorn så den snurrar. Har du då något fel på låset så borde den starta.

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"

Allfixare
1 475 Inlägg
14 april 2009
#10
Jag läste att du har bytt startkrans på den, Det sitter 2 givare där till tändningen. En på var sida, jag garanterar att tattarna har lyckats pajja dom när dom skulle i med lådan igen.


832 Inlägg
14 april 2009
#11
men varför skulle det gå att dra igång den då? jag tycker att den borde vara lika dö oavsett om man bogserar eller vrider på nyckeln om någon givare är trasig.

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"

1 112 Inlägg
15 april 2009
Trådstartare
#12
jag vete fan! killen på verkstan skulle tydligen riva isär alltihop å kolla så han inte klantat sig å satt dit svänghjulet fel! kan ju tydligen bli fel tändläge om den inte sitter i rätt fas!

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"

Försöker iaf
12 819 Inlägg
15 april 2009
#13
Widowmaker skrev:
jag vete fan! killen på verkstan skulle tydligen riva isär alltihop å kolla så han inte klantat sig å satt dit svänghjulet fel! kan ju tydligen bli fel tändläge om den inte sitter i rätt fas!

Den ska inte gå att få fel, det är en speciell bultindelning på den så den inte ska gå astt få fel.


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!


Sök