3536
Sök

Vart köpa VGA till RCA / coaxial omvandlare?..

223 Inlägg
9 april 2009
Trådstartare
Missade o skriva att det ska vara VGA till RCA bara den gula.. INTE RGB ljudet dras ju separat..

Hej har en sån liten asus ee med trådlöst bredband hade vart soft o kunna ha i bilen webbradio o msn o grejjer men kan inte koppla in den alla nätbutiker ja kollat på e den slut o dom vet inte när den kommer in igen.. va på biltema idag o onoff verkar inte som kjell & co har enligt hemsidan heller nån som har tips? hur har ni gjort? Datorn har bara vga utgång men kanske man kan köpa en adapter o sen koppla en adapter igen men hittar ingen lösning..

Tacksam för svar jag vet ju att kabeln finns men frågan e var!? ;)
Kan ha utgått iofs o att man måste ha svideo utgång men det har jag dock ej.. Tänkte lägga den lilla datorn i handsfacket där instruktionsboken ska ligga. går de ej o lösa får ja la bygga nån stationär minipc..

Men asus ee bara ligger o skräpar så kunde vart kul o ha lite användning av den..

Tacksam för svar än en gång       

/Danne
Senast redigerat av snodd (9 april 2009)

FYM racing.
122 Inlägg
9 april 2009
Oftast köper man     http://www.natalie.se/index.php/cPath/1 … 54922d4afb     .....
Senast redigerat av FYM (9 april 2009)

FYM racing.

223 Inlägg
9 april 2009
Trådstartare
Kan inte hitta nånting där.. skicka gärna en direktlänk på den eller om nån har en annan sida.. tack..

FYM racing.
122 Inlägg
9 april 2009
Saken är den att  VGA ocr RCA  är helt olika singnaler...
Så antingen köper du en skärm med VGA. 
Lr så köper du tex   www.kjell.com  art nr:  98-223!   
Det kommer alldrig att funka med bara en kabel!   
Vad har du för skärm du ska koppla in då?

FYM racing.

223 Inlägg
9 april 2009
Trådstartare
Tänkte dra in den i stereon "Kenwood DNX8220BT" ja vet att de inte e samma signaler men har sett en omvandlare med nån liten dosa på för 6-700kr dock slut på dom ställerna jag sett den på..
Stereon har bara rca både in och ut för video.. vill inte ha skärmen därbak vill kunna lyssna på webbradio m.m vet att det finns sen om man får koppla ihop 2-3 adaptrar så e de okej för mej smile

Får la i värsta fall köpa en annan burk med svideo eller dvi kan man koppla det till rca då? har ju sett flera andra med bilpc hur har dom gjort då? hmm

VGA till TV omvandlare
från kjell.com verkar inte helt fel.. tror du den skulle fungera??
komposit e de den gula kabeln i rca? isåfall ska ja köpa en sån imorrn wink

Tack för svaren ..
Senast redigerat av snodd (9 april 2009)

FYM racing.
122 Inlägg
9 april 2009
Ok,  Ja den funkar nog till de du ska ha den:)

FYM racing.

223 Inlägg
9 april 2009
Trådstartare
ok göööött tack för svar = toppen.. puttar ja in den i handsfacket o tråslös mus samt tangentbort så kan ja sitta vis msn när jag kör tongue eller inte men har så tråkiga kanaler här så lite webradio hade inte vart fel eller om man övernattar kan man spela lite musik o så.. ha de gött måste sova ska jobba imon..

FYM racing.
122 Inlägg
9 april 2009
Japp hoppas allt funkar då! Ok god natt:)

FYM racing.

223 Inlägg
15 april 2009
Trådstartare
Har fått in burken i bilen nu så nu blir de i sitta o läsa i garagets forum på motorvägen tongue eller inte.. e mest webbradion jag e ute efter sen all musik o vid utställningar när man campar e de ju tvärsoft o kunna uppdatera..

FYM racing.
122 Inlägg
15 april 2009
Kul att det funkade:)

FYM racing.

Sök