2386
Sök

Volvo 740 med rasad bakaxel!

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
25 mars 2009
det är så att från 88b -> är alla lika, dvs 48 tänder, och det är före som icke ABS har 12tänder och ABS har 96 tänder på kransen smile

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

739 Inlägg
25 mars 2009
Trådstartare
måste man inte skimsa in skiten om jag byter diffhuset?.^^

det är en bra fråga vrf locket gick sönder med jag burnade med bilen en gång den börjadediffa sen några dagar efter så small de satan i bakaxlen. tongue

Meister
6 763 Inlägg
25 mars 2009
vofloo skrev:

det är en bra fråga vrf locket gick sönder med jag burnade med bilen en gång den börjadediffa sen några dagar efter så small de satan i bakaxlen. tongue

Jo byter du bara diffen så måste di skimsa in den. Men de är både enklare och billigare att bara byta axel

739 Inlägg
25 mars 2009
Trådstartare
jo då är de klart mycket billigare o byta hela axlen.

är det inte sant om man skimsa fel paja den förr elr senare endå?. rätta mig om jag har fel:)

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
25 mars 2009
camaro67 skrev:
vofloo skrev:

Jo byter du bara diffen så måste di skimsa in den. Men de är både enklare och billigare att bara byta axel

nja det är inte alltid man behöver göra det smile men man bör ju mäta lite så man är heltsäker:)

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

2 Inlägg
15 april 2009
hejsan. har en fundering. min gamla bakaxel på en volvo 740 börjad diffa när den var slut. efter några veckor rasade den. varför blir det så. måste få veta:D.

Plåtslagare
72 Inlägg
15 april 2009
Den har inte vart svetsad? för kompisens axel va skitsvetsad å den small å slog hål i locket

har aldrig varit intresserad av sport bara motor driven sort

739 Inlägg
16 april 2009
Trådstartare
hehe har bytt bakaxel nu på volvon funkar as bra smile

Sök