När det gäller det mesta är 325 och 328 lika att äga, det skiljer inte så mycket på pappret ju. Eftersom 328an har lite mer avancerad motor med Vanos etc drar den väl marginellt mindre. Däremot anses väl 328ans växellåda hålla bättre än 325ans, men återigen bara marginellt.
Däremot karaktären:
328: Lågvarvig och stark, lite "gubbmotor". Mycket trevlig till vardags men den där effektspetsen bmw brukar ha på högre varv saknas.
325: Precis som en vanlig bmw, antar du förstår vad jag menar i och med att du haft en.
Jag gillar 328ans karaktär, men saknar spetsen. Däremot finns det ett tips, 328 är nämligen strypt i insuget därav skillnaden i karaktär. Byter man till ett insug från en 325a (M50B25) tex så får man samma karaktär som en bmw brukar ha och mer effekt. En del snackar om att 328an ger 220hp ostrypt, men det ligger nog snarare runt 200-210hp.
Så jag tycker 328 är det bästa köpet, lite uppdaterad i motor osv. samt lägre förbrukning. Vill du sen ha "riktig" bmw karaktär så byter du insug och får dessutom en snabbare bil.
EDIT: Om du inte redan känner till det,
www.Autopower.se är en väldigt bra sida för Bmw-intresserade! Finns begagnatguide för bla E36an och en massa annat nyttigt.