3242
Sök

Poliser.. Lite att göra??

37 Inlägg
7 juli 2006
om man inte har skaffat körkort o kör bil o blir stoppad av polisen,vad kommer hända?böter,fängelse,samhällstjäns...?

Opel Vectra

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
7 juli 2006
Omega_Erik skrev:
Jag bor på Gotland och här nere har dom verkligen problem. en del av dom gör sitt jobb och gör de bra. medans andra förstör för hela poliskåren dom  har sett för mycket på gone in 60 sec och the fast & the furios och tror dom e ihollywood.

De senaste förslaget för polisen är att utlänningar ska få ha TURBAN under polismössan. Vart är polismakten påväg.

Hörde detta från en kompis idag i samtalet om TURBANEN´s införande INGET rasistiskt menat men de är ett konstigt förslag
Sverige skall hela tiden anpassa sig Varför.

Fråga?
Hur många svenska poliser finns de i Turkiet

Astra_Erik

Frågor: Varför har du något emot det?
Hur många turkiska poliser finns det i Sverige? (relevant fråga... eh nej!)
Så om man då har ett fast jobb som polis, bosatt i Sverige osv osv.. är man inte svensk då utan utlänning? Skulle vara spännande att höra om du skulle klassa en inflyttad amerikan på samma sätt som du klassar en person med bakgrund i låt oss säga Turkiet. (Verkar ju som att turban är synonymt med turkiet på ditt inlägg) Säg så här, om du åker till Tyskland och jobbar där... vad "klassas" du som då?

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

1 082 Inlägg
7 juli 2006
shkak skrev:
om man inte har skaffat körkort o kör bil o blir stoppad av polisen,vad kommer hända?böter,fängelse,samhällstjäns...?

Gör du det?

37 Inlägg
7 juli 2006
jonesono skrev:
shkak skrev:

Gör du det?

nej va fan...:@ser bilen ut så att jag  inte har körkort?
Senast redigerat av shkak (7 juli 2006)

Opel Vectra

1 082 Inlägg
7 juli 2006
shkak skrev:
jonesono skrev:
shkak skrev:

Gör du det?

Hehe Den ser fin ut, bara undra eftersom du ställde en sån fråga smile

37 Inlägg
7 juli 2006
jonesono skrev:
shkak skrev:
jonesono skrev:

Gör du det?

tack,grejen e jag vet inte vad dem kommer gör...det bra att veta...

Opel Vectra

1 082 Inlägg
7 juli 2006
shkak skrev:
jonesono skrev:
shkak skrev:

Känns som att det nog inte direkt är så poppis om någon ertappas utan.. kan mycket väl tänkas att det kan leda till fängelse (nästan så att jag hoppas på det). Har man haft körkort och ex åkt dit för rattfylla och körkortet rykt, sätter sig ändå i bilen och kör... ja, då önskar jag att denne aldrig någonsin skulle få sitta i förarsätet på en bil.

37 Inlägg
7 juli 2006
jonesono skrev:
shkak skrev:
jonesono skrev:

Känns som att det nog inte direkt är så poppis om någon ertappas utan.. kan mycket väl tänkas att det kan leda till fängelse (nästan så att jag hoppas på det). Har man haft körkort och ex åkt dit för rattfylla och körkortet rykt, sätter sig ändå i bilen och kör... ja, då önskar jag att denne aldrig någonsin skulle få sitta i förarsätet på en bil.

aha e det så...men tack

Opel Vectra

Arbetsnarkoman...
1 098 Inlägg
7 juli 2006
hogdalracing skrev:
hehe ja dom värkade vara lite kalkade

jag tyckte polisen var idiot när kan sparka sönder en spärr i kompisens växelåda och sen gav han ombesikning och drog lämpet ,,

Burn in Hell Mats Hansson

Mats Hansson är ju dum i huvvet på allvar...

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
7 juli 2006
Eliza skrev:
hehe poliserna stoppar mej typ heeeeeeeeela tiden, sist stanna de mej för att kolla körkort osv, och avslutade med. fan det blev ju snyggt med toningen! jag svarade med att är det inte ett tecken på att ni stannar mig lite ofta? de skrattade bara och önska mig en bra dag hehe wink

dom vill säkert bara ha ditt nr wink

Bmw osv..

Sök