En bil efter -75 får inte turbokonverteras nej, det man kan göra är ju att byta till ett komplett motorpaket med härva och allt runt om, vet inte om du åker på att byta bromsar och lite chassidelar med...
ska nog inte vara så stora problem sätta turbo på den så länge du inte kör med jätte hög laddtryck. dock åker man nog på att byta bromsarna på bilen men det är ju bara att plocka från en 740 tic då.
min bror håller på med ett turbo bygge, När han hörde med SBP vad som behövdes göra för att regga bilen med turbo så fick han svaret att "egentligen" kan man köra in och besiktiga med turbon på utan att behöva regga om den som ombyggt fordon, så länge man plockar av tryckrören för då fyller inte turbon någon funktion. Men det beror helt och hållet på vilket humör besiktningsmannen är på MVH
Jo du kan i regel ta vilket B230 block som helst, men om du nu är sugen på att turbo mata din motor så hade jag försökt och hitta en 740 GLE motor då den har smidda kolvar och stakar original. Så den motorn kommer garanterat tåla en turbo. MVH
ska nog inte vara så stora problem sätta turbo på den så länge du inte kör med jätte hög laddtryck. dock åker man nog på att byta bromsarna på bilen men det är ju bara att plocka från en 740 tic då.
min bror håller på med ett turbo bygge, När han hörde med SBP vad som behövdes göra för att regga bilen med turbo så fick han svaret att "egentligen" kan man köra in och besiktiga med turbon på utan att behöva regga om den som ombyggt fordon, så länge man plockar av tryckrören för då fyller inte turbon någon funktion. Men det beror helt och hållet på vilket humör besiktningsmannen är på MVH
Lagerna på den turbon skulle jag vilja titta på...
ska nog inte vara så stora problem sätta turbo på den så länge du inte kör med jätte hög laddtryck. dock åker man nog på att byta bromsarna på bilen men det är ju bara att plocka från en 740 tic då.
min bror håller på med ett turbo bygge, När han hörde med SBP vad som behövdes göra för att regga bilen med turbo så fick han svaret att "egentligen" kan man köra in och besiktiga med turbon på utan att behöva regga om den som ombyggt fordon, så länge man plockar av tryckrören för då fyller inte turbon någon funktion. Men det beror helt och hållet på vilket humör besiktningsmannen är på MVH
ja men bilen blir ju inte reggad med det. Om du råkar köra över/på/krock så står du för hela kalaset om dt kommer fram..
ska nog inte vara så stora problem sätta turbo på den så länge du inte kör med jätte hög laddtryck. dock åker man nog på att byta bromsarna på bilen men det är ju bara att plocka från en 740 tic då.
min bror håller på med ett turbo bygge, När han hörde med SBP vad som behövdes göra för att regga bilen med turbo så fick han svaret att "egentligen" kan man köra in och besiktiga med turbon på utan att behöva regga om den som ombyggt fordon, så länge man plockar av tryckrören för då fyller inte turbon någon funktion. Men det beror helt och hållet på vilket humör besiktningsmannen är på MVH
ja men bilen blir ju inte reggad med det. Om du råkar köra över/på/krock så står du för hela kalaset om dt kommer fram..
Skitsnack. Trafikförsäkringen gäller praktiskt taget alltid i Sverige, oavsett hur olaglig bilen är. Delkasko är det värre med, men det spelar knappt någon roll på en gammal 740...
Och visst går det att turbokonvertera, men det krävs en del kunskap och ombyggnad. Ta gärna en kik på min 360 (som visserligen är dåligt uppdaterad, men ändå), den har b200 motor och har konverterats av mig till turbobruk. Än sålänge inga problem, men det krävs som sagt att du kan en del om förbränningsmotorteknik för att få det att fungera, och vill du att det ska hålla "på riktigt" krävs en bra mappning.