3923
Sök

data fråga: svart ruta över pilen vad är det?

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
20 april 2009
klimpan skrev:
en fråga om man har en bärbar dator som det max går att uppgradera ram minnet till 3 gb men vad händer om sätter i ett på 4 gb istället ? bara en fråga tongue

Det funkar fast du kommer bara kunna utnyttja 3gb. Men det är ju bara uppgradera till 64bit os så kommer alla 4gb funka fint.

Whine whine!

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
20 april 2009
Urkas skrev:
klimpan skrev:
en fråga om man har en bärbar dator som det max går att uppgradera ram minnet till 3 gb men vad händer om sätter i ett på 4 gb istället ? bara en fråga tongue

Det funkar fast du kommer bara kunna utnyttja 3gb. Men det är ju bara uppgradera till 64bit os så kommer alla 4gb funka fint.

Nja, är det så att inte själva moderkortet i burken inte klarar minnen större än tre gig så kan det hända att minnet inte funkar alls.

Men oftast e det ju operativet som begränsar minnet till tre gig och då är det som du säger.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

596 Inlägg
20 april 2009
Trådstartare
twin_cam skrev:
lollo skrev:
tar upp denna tråden igen. nu har ja köpt mera minne till datorn och den där svarta rutan blir ändå titt som tätt!
va beror det på??

har gjort virus kontroll tänkte om det vart nått sånt men inga virus eller så!

Hur mycket? HAr du mindre än 2 GB har du fortfaronde för lite tyvärr...

Vi uppgraderade den bärbara hemma till 4 GB och nu funkar den riktigt bra smile

Kostade 400 kr för tre GB till, löjligt att dom inte stoppade i det från fabrik! Såldes med 1 GB, och nu efter att jag plockat dän massa onödigt skit ligger den ständigt på 1,3 GB i minnesanvändning i standby när den bara visar skrivbordet... Funkar bra att ha 1 GB ram då va?

För jäkligt att dem släpper datorer på marknaden som är undermånligt testade...

ja köpte ett minne på 2 gb men vart d för lite då eller..
har ju iaf märkt att det tar inte lika lång tid att stänga av och sätta på datorn och det e ju bra..
men den svarta rutan stör ja mig på en aning !!

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
20 april 2009
TBOC_Razor skrev:
Urkas skrev:
klimpan skrev:

Nja, är det så att inte själva moderkortet i burken inte klarar minnen större än tre gig så kan det hända att minnet inte funkar alls.

Men oftast e det ju operativet som begränsar minnet till tre gig och då är det som du säger.

Lär isf vara ganska rejält gamla grejer då det var väldigt länge sen jag såg mobon med bara tre ramplatsen. Men visst, det är möjligt, men troligtvis ändå inte.

Whine whine!

Sök