Köpte en dumpventil idag, en Forge dubbelkolvsdump (se länk), när jag satt på denna så tycker jag inte att den låter något speciellt alls? Däremot låter filtret väldigt mycket(kvittrar som bara den), men något pys ljud etc hörs ej från dumpen.
om dumpen är ställbar så är det bara att släppa lite på den. det optimala är att ha den så att den precis håller sig stängd på tomgång. då kommer den släppa ut som den ska.
om dumpen är ställbar så är det bara att släppa lite på den. det optimala är att ha den så att den precis håller sig stängd på tomgång. då kommer den släppa ut som den ska.
om dumpen är ställbar så är det bara att släppa lite på den. det optimala är att ha den så att den precis håller sig stängd på tomgång. då kommer den släppa ut som den ska.
Okej! I dagsläget är dumpen stängd på tomgång!
den ska vara stängd på tomgång.. men om du kan justera den genom typ en skruv på ovansidan eller genom att vrida hela kroppen på dumpen så kan du göra så här: ha bilen igång, sedan justerar du dumpen tills den är öppen på tomgång, sedan spänner du åt den så att du ser att den precis håller stängt på tomgång..
det är inte superbra om du justerar den så att den håller öppet på tomgång, för då sugen den in smuts den vägen.
men jag vet ju tyvärr inte hur dumpen ser ut eller om den är justerbar. men om den är det så gör du som jag skrev tidigare så ska den nog öppna som den ska
om dumpen är ställbar så är det bara att släppa lite på den. det optimala är att ha den så att den precis håller sig stängd på tomgång. då kommer den släppa ut som den ska.
Okej! I dagsläget är dumpen stängd på tomgång!
den ska vara stängd på tomgång.. men om du kan justera den genom typ en skruv på ovansidan eller genom att vrida hela kroppen på dumpen så kan du göra så här: ha bilen igång, sedan justerar du dumpen tills den är öppen på tomgång, sedan spänner du åt den så att du ser att den precis håller stängt på tomgång..
det är inte superbra om du justerar den så att den håller öppet på tomgång, för då sugen den in smuts den vägen.
men jag vet ju tyvärr inte hur dumpen ser ut eller om den är justerbar. men om den är det så gör du som jag skrev tidigare så ska den nog öppna som den ska
Okej! Tror ej denna dump går att ställa, är en dubbelkolvsvariant så det är ju alltid en som håller tätt. Men ställa går nog ej.
Helt enkelt köpa ytterligare en dump eller kanske Steg 1 för med ladd?
den ska vara stängd på tomgång.. men om du kan justera den genom typ en skruv på ovansidan eller genom att vrida hela kroppen på dumpen så kan du göra så här: ha bilen igång, sedan justerar du dumpen tills den är öppen på tomgång, sedan spänner du åt den så att du ser att den precis håller stängt på tomgång..
det är inte superbra om du justerar den så att den håller öppet på tomgång, för då sugen den in smuts den vägen.
men jag vet ju tyvärr inte hur dumpen ser ut eller om den är justerbar. men om den är det så gör du som jag skrev tidigare så ska den nog öppna som den ska
Okej! Tror ej denna dump går att ställa, är en dubbelkolvsvariant så det är ju alltid en som håller tätt. Men ställa går nog ej.
Helt enkelt köpa ytterligare en dump eller kanske Steg 1 för med ladd?
visst går det med mer ladd, men jag tror inte den kommer öppna mer för det. det blir ju visserligen en större tryckskillnad som gör att det "drar" mer i kolven. men om det hjälper vet jag inte.
om dumpen är ställbar så är det bara att släppa lite på den. det optimala är att ha den så att den precis håller sig stängd på tomgång. då kommer den släppa ut som den ska.
Okej! I dagsläget är dumpen stängd på tomgång!
och den är även stängd när du släpper gasen därav att all luften studsar tillbaka in i turbon och kvittrar genom filtret. detta är inte bra utan rentav skit för din bil. så antingen om de går justera den så den blir mjukare så gör de eller slänger du bort dumpen o kör med org som funkar alldeles utmärkt. räcker med att du tar bort återcirkuleringsröret och pluggar anslutningen på luftröret så vipps har du en öppen dump.