3654
Sök

Fel i annons...

6 Inlägg
9 juli 2006
Trådstartare
Köpte 28/6 en Renault Twingo på en bilfirma. De hade annonserat på blocket. I annonsen stod bla att det var centrallås på bilen och att det skulle finnas en komplett servicebok. Min svärfar var och kollade på bilen eftersom det är en bit för mig att köra och fann den i bra skick.
Vi bestämde datum när jag skulle hämta den och pga omständigheterna som kom vi dit en kvart innan stängningsdags. Papprena skrevs på och jag fick nycklarna. Tack och hej. Men.... När jag satte mig och skulle kolla igenom instruktionsbok mm så fanns INGET sevicehäfte. Inte heller var det centrallås på bilen. Dumma jag sparade ju aldrig annonsen... Antar att det är min skyldighet som köpare att kolla detta men som sagt så "ville de bli av med oss för de skulle gå hem".

6 Inlägg
9 juli 2006
Trådstartare
Glömde skriva att de "glömde" nämna skrotningsavgiften (importbil) så jag blev lagom övveraskad när det med skatten damp ner en faktura på 1500:- "om du inte betalar så får du inte framföra fordonet" grrrr

SSS -12
3 217 Inlägg
9 juli 2006
Det är ditt eget fel ska jag ju ta och tala om för dig! Tyvärr... Men visst kan du alltid köra med KO!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

79 Inlägg
9 juli 2006
JojobaTwingo skrev:
Glömde skriva att de "glömde" nämna skrotningsavgiften (importbil) så jag blev lagom övveraskad när det med skatten damp ner en faktura på 1500:- "om du inte betalar så får du inte framföra fordonet" grrrr

de går att redigera sina inlägg wink

Press any key... were is the "any key"???

Administratör
2 978 Inlägg
9 juli 2006
Ring firman och gnäll hota med att du tänker lämna tebaka bilen eller dyl.

En kopp av den svarta såsen...

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
9 juli 2006
jag hade hotat med att snacka skit om deras företag, typ släng upp en tråd "VARNING FÖR OSERIÖSA BILHANDLARE" och ge dom länken... glöm heller inte att nämna att garaget har 30 000 användare!

ring blocket och säg som det är, dom måste ju spara annonserna ett litet tag tycker man ju! men, börja inte med att gnälla utan försök var lugn och prata dig till det hela, fungerar det inte gör du det jag skrivit ovan.

man lever bara en gång så lev väl!

1 161 Inlägg
9 juli 2006
står de nått på kvittot om skrotnings avgiften??
tror dom har skyldighet att skriva me det o har dom inte gjort de så ska du väl få lämna tillbaka bilen..
finns ju de där va de nu heter oxå som säger att man får lämna tillbaka bilen inom en viss tid om man inte är nöjd eller dylikt..
eller har ja helt åt helvete fel??

Wankel
1 080 Inlägg
9 juli 2006
har dom skrivit i annonsen att servicebok och c-lås ska finnas så borde det gå att få tillbaka pengarna om det inte stämmer tycker jag...ring reklamationsnämnden eller konsumentverket....

MDS Västerås

311 Inlägg
9 juli 2006
Goffen skrev:
Ring firman och gnäll hota med att du tänker lämna tebaka bilen eller dyl.

Håller helt och hållet med! Gör det! yikes

Kristian Glad
Honda CRX ED9 '90
Mugen - DC Sport - VIS Racing - Blox - Buddy Club - WedsSport - 5Zigen - Recaro - GUSS

Sök