Mörka bakljus lagligt?

oskaro
29 april 2009 · 79 Inlägg

Funderar på att köpa nya bakljus till min Audi A3. Har hittat några, undrar bara om det finns någon gräns för hur mörka dem får vara?

Seth
29 april 2009 · 3 354 Inlägg

lyser de bra och i rätt färg, är E-märkta och det finns fungerande reflexer så borde de vara ok. har inte läst nåt om hur mörka de får va. finns ju nåra rätt så mörka orglysen till vissa bilar

Senast redigerat av Seth (29 april 2009)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
Jimmy_08
29 april 2009 · 2 Inlägg

är dom för mörka så kan polisen irritera sig på det. jag åkte pöå en ombesiktning när jag hade svarta....

oskaro
29 april 2009 · 79 Inlägg

Okej, men titta på dessa: http://cgi.ebay.de/AUDI-A3-8L-LED-RUCKL … 240%3A1318
Vad tror ni om dessa?

biber
29 april 2009 · 429 Inlägg

Söööööök is your friend wink Massor med trådar och detta.

Hur som, det är som seth säger, så länge blinkersen lyser gult, reflexen reflekterar och bromsljuset är rött så är det inga problem, väljer du att tona över reflexen kan du kompensera det med att köpa externa reflexer och sätta på vid besiktning ect. Men risken finns självklart vid flygande besiktning att det blir ombesikning.

Att tona "lätt" räcker för att få effekten men ändå slippa klagomål från polisen

Lycka till.

// Pontus
Seth
29 april 2009 · 3 354 Inlägg

oskaro skrev:
Okej, men titta på dessa: http://cgi.ebay.de/AUDI-A3-8L-LED-RUCKL … 240%3A1318
Vad tror ni om dessa?

verkar vara godkända.
jag tror att :E-Prüfzeichen betyder e-märkt men e inte säker.
Och snygga var de med.

Senast redigerat av Seth (29 april 2009)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
Jimmy_08
29 april 2009 · 2 Inlägg

dom va läckra, smile

Darkie dARKiE
29 april 2009 · 5 031 Inlägg

Det röda lyser ju klart och tydligt, är dem E märkta så känns det inte som dem kan klaga på dem.

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang