3028
Sök

Kan originallack se ut som apelsinskal??

406 Inlägg
26 april 2009
Trådstartare
v70 2006 svart solid, jag vet att ena bakskärmen e omlackad(maskeringskant) +att man ser apelsinskalsliknande ytan i vissa vinklar........men ju mer jag tittar desto nipprigare blir man, nu tycker jag att det är fler ställe som ser ut så men UTAN några som helst tecken på omlackering....så frågan e kan originallacken se ut så också? alltså det syns jävligt lite, den som inte har kunskap om det, hade inte sett nån skillnad....

Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren....

304 Inlägg
26 april 2009
Det kan förekomma, tyvärr...

I have my own race...

1 798 Inlägg
26 april 2009
Tyvärr så är detta ett fenomen som kommit med de nya lackerna, bara att gilla läget.

406 Inlägg
26 april 2009
Trådstartare
Ok man tackar för svaren............det blev en liten tröst iaf.

Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren....

Avstängd
1 031 Inlägg
26 april 2009
ja, det kan det..

kolla på tex de billiga koreabilarna.  :-)

191 Inlägg
1 maj 2009
Du kan våtslipa hela bilen med 1200papper och sedan köra med cyklokopia med lagom klipp i grejorna. Avsluta med försegling. voilia.

E30 325 Rösta gärna...

Turbo lover
555 Inlägg
1 maj 2009
Nyare BMW är hemska på den punkten.

En gång till nu
760 Inlägg
1 maj 2009
granska vilken bil som helst, du kommer se "apelsin" fenomenet, i varierande former. går inte att komma undan om man inte tar väldigt fint våtslipspapper och drar ner dom "topparna" i lacken.

om du sett "american hotrod" på discovery så ser du att dom slipar mellan varje lager lack dom gör. är det 3 lager klarlack så är de lika mången våtslip dom gör för att få en väldigt fin finnish, t.e.x sånt som robotarna på bilfabrikerna inte bryr sig om tongue
Cheers

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a

1 634 Inlägg
1 maj 2009
Fick ny stötfångare bak på bilen som kom lackat ifrån fabrik, apelsinskal, fronten däremot var jättefin i lacken, men hade fel nyans trots rätt färgkod. Fabriken fick skicka en ny front men även den hade fel nyans. Nu komer verkstaden som är inblandad få lacka om den "färdiglackade" fronten.

Tycker lackeraren lackade bättre än det som kom ifrån fabrik faktiskt.

Numera Saab 9-5 Aero -00

1 045 Inlägg
1 maj 2009
har fått lite lackat på min escalade och det vart bättre en orginal, finns lite apelsin skal på orginal lacken,
har våt slipat samt polerat en del av den. inte hunnit med allt ännu,

dock polerat hela bilen så är mycket bättre nu en orginal.

Sök