HenkeTIC skrev:
Det är någonting med kabelhärvan som måste bytas ja, men vad kommer jag inte ihåg just nu.
"saxat från en klistrad tråd här på garaget: Årsmodell 1993 (regdatum) och nyare
Numera krävs ett helt nytt avgascertifikat, dvs bilen måste avgastestas i den körcykel som används. Det är ett dyrt och komplicerat test som man som privatperson i praktiken inte kan få genomfört. Det är alltså i praktiken omöjligt att byta motor i detta fall!
Men att byta grenrör är ju inte så jobbigt.
Så det är mer härbor en den mellan morot och boxen som ska bytas ?
Kan du få reda på villken i så fall ?
Jag tängte jag skulle plocka bort den bakom instrumentpanelen med som den härvan är kopplad till för boxen och moton !? eller är den de samma på Saab 900S -94 som på Sab 900T -94 ?
Jag vet att härvan för moton är olika på S och T
Lika så är inne och utebelysning samma på S och T
Skulle vara bra att veta villken härva ajg mer måste ta !
Det är lite svårt att plocka allt då bilen är våldsamt smäld i högerdörren på min Kupe
så kablarna som går i trösklen på högersidan och bak kan jag blömma i villket fall
Men jag fick ut styrboxen och kabelhärvan intakt effter lite ingräpp med gasbrännaren för att få bort dörren !
Bakom hanskfaket som i mitt fan inte fans något kvar utav så var kabelhärvan som går till boxen kopplad till en kopplingsplint om ni vet villken jag menar ?
Kan det vara den jag ochså behöver ? eller finns den ochså på S ?