3452
Sök

Turbo konvertera 325 e36

18 Inlägg
4 maj 2009
Trådstartare
hojt.
tänkte bara höra mig för lite.
är det någon ide att turbo konvertera en 325 e36 -93?
vad kommer man upp i för hk har 211 i den nu med chippet.
är det svårt att få igenom den på besikningen med en turbo? alltså regga om den.
åker man på att byta bromsar till större då?
bara några funderingar.

Blyfot
829 Inlägg
4 maj 2009
Om jag inte är helt fel informerad så ska de vara näst intill omöjligt att få ett avgas intyg från bmw. Som behövs vid reg. Kan ha fel men helt enkelt är de nog inte att reg med turbo.

"bara en mor kan älska en sån son"

1 585 Inlägg
4 maj 2009
Att regga om bilen kan du redan nu glömma, för det är omöjligt. Du ökar effekten för mycket. Samt att Bmw inte är byggd för turbo. Så du kommer vara tvungen att ta bort turbon vid besiktning. Samt att du alltid riskerar att få böter om du skulle bli stoppad i en flygande besiktning. Men det kan det nog va värt;) För det finns inget bättre än bmw 6:a med turbo smile Hur mycket effekt du får är svårt att säga så här. Det beror på vad det är för delar du monterar hur mycket du laddar osv. Men inga problem att plocka ut runt 300-350hk iallafall. Vilket är ganska så lagom:)

18 Inlägg
4 maj 2009
Trådstartare
låter ju inge vidare. vill ju ha den reggad med turbo.
här vid västerås så är det ju polis kontroller överallt.

2 656 Inlägg
4 maj 2009
bjork_6 skrev:
låter ju inge vidare. vill ju ha den reggad med turbo.
här vid västerås så är det ju polis kontroller överallt.

tyvärr lär du inte heller ha ett chip som ger 211 hk smile blir 19 hk ökning på en ikke turbo e svårt på en så gammal maskin smile kasnke 200 hk

turbo ger ju mest effekt för pengarna spec på en bmw av med toppen på med dubbla topppackningar o bygg turbo sen o ladda på lagom 0.4-0.7 o man har 300-350 på en sån maskin

517 Inlägg
4 maj 2009
AxlSam skrev:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=22326

Man borde ha den där tråden på någon slags auto-reply när orden "Turbokonvertera" och "BMW" yttras.

Jag tycker det dyker upp sådana här trådar dagligen och svaren är alltid dem samma sad

Forummoderator
10 576 Inlägg
4 maj 2009
Ghost_Face skrev:
Jag tycker det dyker upp sådana här trådar dagligen och svaren är alltid dem samma sad

...och frågorna är alltid lika risiga.

Det funkar inte att utan förkunskap ställa en fråga och få ett svar som beskriver hela förfarandet i ett svep.  Det krävs ett engagemang från den som skall turbokonvertera, ta reda på vad motorn tål, tareda på vad besiktnign säger, tareda på vilka delar osm behövs etc...  allt finns mycket lätt tillgängligt om man bara tar sig tid att engagera sig i frågan.

Sen kan man ställa frågan på rätt sätt och få bra svar.  exempelvis "Jag har köpt tubokit xxx-333-21 från ebay och monterat på min E36 -93, måste jag mappa bilen eller funkar det ändå?"   först då kan man få ett bra svar.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök