2732
Sök

Mercedes 220CE w124 -95 fläktproblem

181 Inlägg
4 maj 2009
Trådstartare
Hej, jag tror nog att jag postade denna rätt (Om inte så kan någon snäll mod/admin flytta den åt mig).

Jo det är så att jag har problem med fläktarna i min bil. Det spelar ingen rull hur jag ställer reglaget, om det är avslaget så är fläktarna helt avslagna, sätter jag på första läget (1an) så blåser som lite lite granna och det blir ingen skillnad om jag sätter på andra läget (2an) ändå upp till 4an, det är absolut ingen skillnad.

Så jag undrar, vad kan felet vara? Jag har AC i bilen, värmen funkar som den ska och den kyler som den ska men jag får inte fart i fläktarna, jag har kollat säkringarna och kollat så att reglaget öppnar och stänger (det går som det ska göra).

Tack på förhand.

"Endast de bästa är gott nog." - Carl Benz - 1886

Fire And Silk
2 254 Inlägg
4 maj 2009
Registrera dig och posta samma fråga i den här avdelningen:

http://www.mbsca.com/forum/viewforum.php?f=59

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Gödseldräng
4 529 Inlägg
4 maj 2009
motståndet till fläkten som e kasst

181 Inlägg
4 maj 2009
Trådstartare
Team-Adolfsson skrev:
motståndet till fläkten som e kasst

Då var det som jag fruktade.. var och kollade på stjärndelar och Åke Eriksson's idag, 4500:- för ett nytt då jag har ac, nej nå sånt blir det inte att köpa nytt iaf

Vad skulle det bli för skillnad om jag satt in ett fläkrelä från en 300E med Ac tex?
Senast redigerat av Perrrra_ (4 maj 2009)

263 Inlägg
4 maj 2009
men perra! det kostar 300 kr på skroten för ett nytt motstånd ;o och ett nytt motstånd till min gick på 800 på åke, du tror inte dem är lite extra arg just på dig? wink

Bjuuuu han!!

181 Inlägg
4 maj 2009
Trådstartare
_Jacob_ skrev:
men perra! det kostar 300 kr på skroten för ett nytt motstånd ;o och ett nytt motstånd till min gick på 800 på åke, du tror inte dem är lite extra arg just på dig? wink

Haha ne det var just för att jag hade en 220 och ac i bilen det skulle kosta extra typ :S

Sök