2702
Sök

Var få hjälp med att byta chip i en Nissan 200sx?

13 Inlägg
3 maj 2009
Trådstartare
tjaba, nu är det så att jag måste byta chip i min 200a. men komponenterna är ju så jävla tighta och de e ju ingen höjdare o smeta ihop allting, så är det någon som vet nåt BILLIGT ställe som kan göra sånt?smile

212 Inlägg
3 maj 2009
KaptenB skrev:
tjaba, nu är det så att jag måste byta chip i min 200a. men komponenterna är ju så jävla tighta och de e ju ingen höjdare o smeta ihop allting, så är det någon som vet nåt BILLIGT ställe som kan göra sånt?smile

japtuning gör d om man köper chipet hos honom... ett riktigt bra chip också smile tror han tar någon hundring för att göra d bara smile

NO PAIN NO GAIN!
Kan man gasa för mycket?

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
3 maj 2009
Vad för chip hade du tänkt dig?
Vad är din spec.?

13 Inlägg
3 maj 2009
Trådstartare
3"system
walbro pump
ställbart ladd
större IC
öppet luftfilter.

så ett steg 1 chip skulle ju vara på sin plats känns det som.

212 Inlägg
3 maj 2009
KaptenB skrev:
3"system
walbro pump
ställbart ladd
större IC
öppet luftfilter.

så ett steg 1 chip skulle ju vara på sin plats känns det som.

låter som en bra setup ja smile har du chippet eller d ska också köpas? i så fall så e japtunings riktigt bra... kostar visserligen 1500 kr men du behöver inte mer oroa dig för att byta chip i bilen förrän du kommer upp där du behöver mappa den... för deras chip anpassar sig efter förhållandena i den bilen det sitter... jag körde själv med d chipet och det funkade klockrent... har ett par polare som också körde med d och dem var lika nöjda dem!

NO PAIN NO GAIN!
Kan man gasa för mycket?

4 767 Inlägg
3 maj 2009

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

13 Inlägg
5 maj 2009
Trådstartare
grejen är att jag har ett steg 2 chip och och sockel, bara någon kan löda in sockeln åt mig så kan man ju testa liksom.
borde ju finnas nån firma i stockholmsorådet som kan göra det??

men hur funkar det egentligen om jag nu slänger i ett steg 2 chip då jag egentligen behöver en t28, visst jag får inte ut 280 hk men går den bättre än med steg 1 eller blir allt helt fel?

212 Inlägg
5 maj 2009
du behöver inte tvunget ha någon t28 för det... doch hade ju bilen gått bättre med en t28 men d e inte så att du måste ha en... dock så handlar d mesta om hur mycket du skruvar upp din t25 turbo ju... men håll det på ett vettigt ladd så håller nog t25 för d... en gissning skulle väl vara att ladda mellan 1.0 och 1.2 utan att riskera att turbon går åt skogen...

plocka bara ut din databox och sen in till närmsta radio tv butik som har lite service och be dem lödda dit d till dig... tar inte många minuter... jag gjorde d själv och d var inte spciellt svårt faktiskt...

NO PAIN NO GAIN!
Kan man gasa för mycket?

Sök