2764
Sök

740 TIC 350 hk Går orent

61 Inlägg
10 juli 2006
Trådstartare
#1
Hejsan ahr en tic som ja köpt nyligen och den går inte så bra för efter 3000 som bluddrar den o drar man fullgas så halv dör den som om den inte får soppa.


23 Inlägg
10 juli 2006
#2
Förgasare eller insprutning? Kolla ditt bränsletryck..... Kan vara allt mellan himmel och jord får ha ltie mer att gå på men kolla trycket.


61 Inlägg
10 juli 2006
Trådstartare
#3
sp1cket skrev:
Förgasare eller insprutning? Kolla ditt bränsletryck..... Kan vara allt mellan himmel och jord får ha ltie mer att gå på men kolla trycket.
De e in insprutare. Har testat o flytta runt tändkablarna o de hjälper inte. Men efter nåra sekunders blundrande så kommer den o sen så slirar den järnet för de e original kopling har ny koppling men behöver nya lameller. Men fundera lite på va som kan va fel Har testat att byta spjällhus givare men de funka lika dåligt.


864 Inlägg
10 juli 2006
#4
En ordentlig service kanske skulle va på plats....

2 652 Inlägg
10 juli 2006
#5
tändning?

10 287 Inlägg
10 juli 2006
#6
Om den är mappad av Mattson för en 16T och det sitter en KKK27 på den nu så skall du nog ta ett snack med Mattson.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

747 Inlägg
10 juli 2006
#7
Du ska nog kolla över bränsletryck.... och ställ ner laddtrycket... Är ju som den spika...

Älgahäng Räjsing Club

61 Inlägg
10 juli 2006
Trådstartare
#8
360_sleeper skrev:
Du ska nog kolla över bränsletryck.... och ställ ner laddtrycket... Är ju som den spika...
okaj ska kolla de smile de va nog inte många som trode att min bil va nåt o ha wink
Full bur o mega varv räknare hehe. hade samma problem med min bara chiptrimmade 740 tic som ja hade förut den *böa* vid full gas. o de va nog fullt laddtryck


747 Inlägg
11 juli 2006
#9
Skuggan86 skrev:
360_sleeper skrev:
Du ska nog kolla över bränsletryck.... och ställ ner laddtrycket... Är ju som den spika...
okaj ska kolla de smile de va nog inte många som trode att min bil va nåt o ha wink
Full bur o mega varv räknare hehe. hade samma problem med min bara chiptrimmade 740 tic som ja hade förut den *böa* vid full gas. o de va nog fullt laddtryck
Ja dom bruka inte tåla mer än 1,4 ungefär i ladd.... men ladda helst bara 1,1 ungerfär om du har original toppackning.... Säg till om det hjälper annars så ska jag hjälpa dej vidare

Älgahäng Räjsing Club

10 287 Inlägg
11 juli 2006
#10
Det går att köra höga laddtryck med orginal Elringpackning. Det är spikningar som tar livet av grejorna.

Åter igen: Ring Mattson för sjutton!

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

61 Inlägg
12 juli 2006
Trådstartare
#11
360_sleeper skrev:
Skuggan86 skrev:
360_sleeper skrev:
Du ska nog kolla över bränsletryck.... och ställ ner laddtrycket... Är ju som den spika...
okaj ska kolla de smile de va nog inte många som trode att min bil va nåt o ha wink
Full bur o mega varv räknare hehe. hade samma problem med min bara chiptrimmade 740 tic som ja hade förut den *böa* vid full gas. o de va nog fullt laddtryck
Ja dom bruka inte tåla mer än 1,4 ungefär i ladd.... men ladda helst bara 1,1 ungerfär om du har original toppackning.... Säg till om det hjälper annars så ska jag hjälpa dej vidare
ja vet ju inte hur han har renoverat motorn får kolla de lite närmare tror ja. o så ställa ner laddtrycket något mer...


61 Inlägg
12 juli 2006
Trådstartare
#12
Sharky skrev:
Det går att köra höga laddtryck med orginal Elringpackning. Det är spikningar som tar livet av grejorna.

Åter igen: Ring Mattson för sjutton!

/Göran
Ja har försökt men han har semester =P o moben e avslagen..


61 Inlägg
12 juli 2006
Trådstartare
#13
Sharky skrev:
Om den är mappad av Mattson för en 16T och det sitter en KKK27 på den nu så skall du nog ta ett snack med Mattson.

/Göran
"Förresten den är mappad med en preppad trimm60 turbo som ska ha klarat uppåt en 380hk"
Ja frågade han



Sök