2332
Sök

Första bil :)

73 Inlägg
8 maj 2009
Trådstartare
Tjenare ska skaffa bil om ett tag och undrar om ni vet nån bra Bmw som första bil , ska ligga ungefär mellan 20-30 tusen. Ge förslag på fler bilar tacksam för svar /Henriksson

564 Inlägg
8 maj 2009
Nismo89 skrev:
325 E36
525 E34

Jag instämmer! Stabila bilar med kanonfina motorer. För 30k kan du få en riktigt fin 525. Däremot kan det vara lite knepigare att hitta en fräsch 325a för dom pengarna.

73 Inlägg
8 maj 2009
Trådstartare
Okej jo dom såg rätt fina ut va ligger hk på dom motorerna ?

692 Inlägg
8 maj 2009
Jag rekomenderar en Saab 9-3. Kan du få run t30 tusen men gått lite längre, men bara den är servad och turbon & kamkedjan är bytt så vitt jag vet så ska det inte vara några problem med dom annars. Skön komfort med ett snyggt utseende. Sätta sig i en e36a eller 9-3, sjukt stor skillnad på komfort och utseende i mitt tycke.

Annars annars kan du få en 9-5 2.0t 2.3t för dom pengarna med, likadant där, turbo och kamkedjan bytt där med. Sen finns det mycke sköna bilar för runt som pengarna.

Rätta mig om jag har fel ni som vet kanske mer.

870 Inlägg
8 maj 2009
HenR4kssoN skrev:

192 hk cirka

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
8 maj 2009
HenR4kssoN skrev:

Mycket information finns på www.autopower.se.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

564 Inlägg
8 maj 2009
Om du vill köpa en E34 525 ska du välja en från -92 och senare. Den har samma motor som E36 325, dvs 192hk, 250nm.

En fräsch 525 E34 upplever jag har betydligt bättre komfort och körglädje än saab 9-5. Däremot är ju såklart saaben en modernare bil med högre säkerhet.

1 482 Inlägg
8 maj 2009
Nackdelen med bmw är att dom inte är gratis att äga direkt, dock inte svindyra heller.

Jag har en E34 touring som jag är toknöjd med. 540 med v8a.
Nackdelen med E34 är att dom är relativt tunga, så det sliter lite på framvagn osv.

Men annars är dom kanonfina. Jag skulle ta en E34 före en E36.
Tkr dom är snyggare på alla sätt.

Bara sänka den sen och slänga på fina fälgar och angeleyes så är den helt perfekt.
Se till att hitta en med Shadowline paketet, så snyggt.

BLT Service
Theracords Music Label

Allmänt envis
12 512 Inlägg
8 maj 2009
Smoke skrev:
Jag rekomenderar en Saab 9-3. Kan du få run t30 tusen men gått lite längre, men bara den är servad och turbon & kamkedjan är bytt så vitt jag vet så ska det inte vara några problem med dom annars. Skön komfort med ett snyggt utseende. Sätta sig i en e36a eller 9-3, sjukt stor skillnad på komfort och utseende i mitt tycke.

Annars annars kan du få en 9-5 2.0t 2.3t för dom pengarna med, likadant där, turbo och kamkedjan bytt där med. Sen finns det mycke sköna bilar för runt som pengarna.

Det går att göra klipp på Saab, men i det här fallet bad han specifikt om Bmw wink

TS:
Bmw är bra bilar, byggda med överdimensioner i nästan allt så de håller riktigt bra. Det har jag flera exempel på bla inom familjen med bilar som rullat 40k mil på ett par år utan fel.

E36an är utmärkt som förstabil, rolig att köra samtidigt som den är stabil i högre farter. Jag tycker du skall titta på de lite nyare 323 eller 328 (320 kostar lika mkt att äga men är avsevärt slöare). Dessa drar mindre soppa än 325an samtidigt som de är lite starkare över hela registret än 325ans lite spetsigare karaktär.

Effekt. 323 170hp, 325 192hp och 328 193hp (denna är strypt, sätt på ett insug från en 325a så har du åtminstone 210hp)

Och Bmw är inte dyrare än motsvarande volvo eller Saab att äga, det är väl försäkringen som kan sticka iväg lite isf. Å andra sidan håller nyare saab och volvo sämre enligt statistiken, så högre åtgång på delar. Och nope, delarna är inte dyrare till Bmw, snarare tvärt om i många fall.

Lycka till med köpet!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

73 Inlägg
8 maj 2009
Trådstartare
Rquired skrev:
Smoke skrev:

Det går att göra klipp på Saab, men i det här fallet bad han specifikt om Bmw wink

TS:
Bmw är bra bilar, byggda med överdimensioner i nästan allt så de håller riktigt bra. Det har jag flera exempel på bla inom familjen med bilar som rullat 40k mil på ett par år utan fel.

E36an är utmärkt som förstabil, rolig att köra samtidigt som den är stabil i högre farter. Jag tycker du skall titta på de lite nyare 323 eller 328 (320 kostar lika mkt att äga men är avsevärt slöare). Dessa drar mindre soppa än 325an samtidigt som de är lite starkare över hela registret än 325ans lite spetsigare karaktär.

Effekt. 323 170hp, 325 192hp och 328 193hp (denna är strypt, sätt på ett insug från en 325a så har du åtminstone 210hp)

Och Bmw är inte dyrare än motsvarande volvo eller Saab att äga, det är väl försäkringen som kan sticka iväg lite isf. Å andra sidan håller nyare saab och volvo sämre enligt statistiken, så högre åtgång på delar. Och nope, delarna är inte dyrare till Bmw, snarare tvärt om i många fall.

Lycka till med köpet!

Okejokej tack för bra information !

73 Inlägg
8 maj 2009
Trådstartare
Smoke skrev:

Jo har faktiskt kollat på saab 93 mycket bil för pengarna !

Administratör
11 899 Inlägg
8 maj 2009
Vänligen sök själv. Det får vara nog med förstabil-trådar nu, vi har flera hundra vid det här laget. Nånstans måste du hitta svar själv tycker jag.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Sök