3801
Sök

Toningsfilm "framrutor" Lagligt?

876 Inlägg
9 maj 2009
Trådstartare
Hej nån som verklingen vet om det är lagligt med solfilm i framrutorna?alla säger så olika?om inte finns det någon annan film som är laglig?eller får man ha men en viss procent bara??? seriösa svar tack!

Längtar efter sommaren
41 Inlägg
9 maj 2009
Om du menar sidorutorna fram får man INTE ha toning.. vissa bilar som har toning orginal går inte igenom på besiktningen.. alla rutor är ju "tonade" typ 3%.. och jag tror inte man får ha mer än 4% .. men vindrutan, måste du ha 70% sikt tror jag.. och då är det bara board som gäller.. kollar du min 740 så ser du hur man inte får ha smile Mvh Niklas

Laddtryck är det roliga i livet :P www.garaget.org/Wallskog

1 853 Inlägg
9 maj 2009

203 Inlägg
9 maj 2009
Svaret är och för blir NEJ sök det finns massor av trådar med detta ämne. Jag har jobbat som solfilms montör i ca: 15år och får frågan ofta men man får ej montera film på framrutorna så enkelt är det.
Sen kommer det att man får ha visst ljusgenomsläpp men man får ändå inte montera FILM på fram rutorna. Man kan även söka på detta via vägverkat/Transportstyrelsen där står det svart på vitt vad som gäller.

Den som har mest prylar när han dör vinner

876 Inlägg
9 maj 2009
Trådstartare
peter.w skrev:
Svaret är och för blir NEJ sök det finns massor av trådar med detta ämne. Jag har jobbat som solfilms montör i ca: 15år och får frågan ofta men man får ej montera film på framrutorna så enkelt är det.
Sen kommer det att man får ha visst ljusgenomsläpp men man får ändå inte montera FILM på fram rutorna. Man kan även söka på detta via vägverkat/Transportstyrelsen där står det svart på vitt vad som gäller.

Oki där ser man!

Muttley
9 maj 2009
Nej , sen sök för de finns säkerligen 500 trådar om denna onödiga frågan. upp till dig själv enbart om du vill ha böter för det.

Administratör
11 916 Inlägg
9 maj 2009
Använd sökfunktionen.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Sök