Tja, jag funderade på en sak här, de är ju några som har byggt motorer med volvos D5a block för de håller bättre, då tänkte jag går det att göra samma med en bmws turbo diesel block? sen går de besikta med turbo då för den hade ju turbo från början fast man byter bränsle?
Trimma dieselmotorn och kör på diesel istället (A) Enligt vad jag hört(förmodligen vet andra bättre), så håller dom bättre pga att dom har tjockare cylinderväggar eftersom dieselmotorer har mycket högre kompression än en vanlig bensinmotor.
Om du ska trimma en TDS så här har du en som kan. http://www.helgonet.ath.cx/ Ska det vara bensin turbo så måste det vara en bil innan 93 så går det men lätt blir det nog inte om inte en 02:a.
Om du ska trimma en TDS så här har du en som kan. http://www.helgonet.ath.cx/ Ska det vara bensin turbo så måste det vara en bil innan 93 så går det men lätt blir det nog inte om inte en 02:a.
Jasså varför inte efter 93 då? man måste kunna ladda på mer med krut och ha ett block från en diesel turbo då. tänka att 325 orna håller väldigt bra.
Om du ska ha bara blocket till att bygga/trimma en bensinare utan turbo så är det en annan sak. Men handlar det om trimning, sätta på turbo osv då blir det inte lätt. Regler vet du... Det har med avgasregler att göra http://www.sfro.com/avgasrening.html
Jag vet inte om diesel block skulle passa ihop med bensin topp men det borde på nåt sätt...
Om du ska ha bara blocket till att bygga/trimma en bensinare utan turbo så är det en annan sak. Men handlar det om trimning, sätta på turbo osv då blir det inte lätt. Regler vet du... Det har med avgasregler att göra http://www.sfro.com/avgasrening.html
Jag vet inte om diesel block skulle passa ihop med bensin topp men det borde på nåt sätt...
nä de ska ju vara med snurra då, måste ju gå D5 blocket passar ihop med turbo motorerna.