En intressant sak är ju att kummunalrådet ringde efter lördagsnatten en bekant till mig (MK brinkarna) och frågade hur de skulle gå tillväga med att få stopp på illigala race här nere.
Han svarade att det kommer att det kommer förmodligen bli mycket mer av illiagala race då Emmaboda ej är tillgänligt och inte Uråsa heller.
Kommunalrådet mer eller mindre upprörd och undrade och han verkligen menade detta och hur detta då kommer sig.
Så kommunen engagerar sig.. Nu är nog rätt tid att trycka på om man ska göra det.
Om man leker med tanken så MK brinkarna där även ägare till bilsport är med, de sitter på en hel del kontakter ,och är den klubb som är känd som "motorklubb"/förening, och de skulle kanske kommunen kunna ge tillstånd för att anordna sådana här legala race under vissa omständigheter.
Men frågan är ju också, är några i brinkarna intresserade av att hålla i det? Eller kan de bli det med hjälp av fler medlemmar som är intresserade för det?
Menade i princip om de helt plötsligt får 100 nya medlemmar som är intresserade av denna biten så finns det också fler medlemmar som kan engagera sig i detta och anordna och hålla i events.
Detta skulle kunna vara den rätta vägen att gå?
Om man tänker efter så behöver man en sträcka/raka någonstans som ej är trafikerad och som man skulle kunna få "låna"/tillstånd att använda vissa kvällar och helst alla helger, och med medlemmar som funktionärer och säkerhetsansvariga så skulle detta kunna vara något som skulle kunna rulla på av sig självt
Drömmer jag här för mig själv nu eller är ni med? ^^