Lämpligt pris beror lite på vad det är för årsmodell skick på bilen och vad det är för utrustning samt vad som är gjort på bilen nyligen. Satsa gärna på en Vr6 som är lite nyare, köp helst inte en 92:a eftersom det är deras första modeller, har blivit en del uppgraderingar under åren. Så satsa helst på en lite nyare vr6:a typ 95 och uppåt.
Kända fel är kamkedjan/glidskenorna som oftast är helt slut efter ca:15-20.000mil och ska därför bytas om man inte gjort det. Är inte så lätt att byta glidskenor och kamkedjorna på en Vr6 och en verkstad tar ganska mycket betalt för jobbet. Så köp gärna en som det är gjort på nyligen. Inte alla vr6 som råkar ut för det här men många gör det pga av att de har fått gå ganska hårt då vr6orna är en ungdomsbil. Även rost är ganska vanligt på vr6orna titta i alla skärmkanter men viktigast är bagageluckan runt rutan. Brukar även vara rost under skärmbreddarna. Sen är El-fel ett ganska vanligt fel på dom också att elhissarna och eltakluckan slutar fungera. Så titta att all el fungerar som det ska.
Det är en trevlig bil som går väldigt bra, och ljudet ur vr6orna med öppet filter och större avgas är ju oslagbart. Ganska rymlig bil som inte dricker farligt mycket bensin. Försäkringen på dessa bilar är iheller inte allt för dyr. Men som sakt kolla upp det där med kamkedjorna, lyssa nog så det inte rasslar eller har sig från motorn. Gör inte samma misstag som mig och köp en vr6:a som kamkedjan inte är bytt på. Min vr6:a råkade ut för ett motorhaveri efter ca: 1månad i mina ägor. Bilen hade då rullat 22.000 ärliga mil på en och samma kamkedja/glidskenor.
Senast redigerat av Jolle87 (7 maj 2009)