3919
Sök

Problem med stereo/slutsteg eller inställning?

2 914 Inlägg
10 maj 2009
hur blev det då?? smile

44 Inlägg
10 maj 2009
Trådstartare
kalle_kalle skrev:
hur blev det då?? smile

Inte bra tongue, jag fick inget ljud alls till lådan, kopplade säkert fel

Här är en till bild

http://data.fuskbugg.se/skalman01/P5100639.JPG

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
10 maj 2009
Svårt att se på den bilden men jag tror du ska använda R- och L+ vid bryggkoppling. Kolla hur det är ritat där under där det står "BRIDGE MODE".
Senast redigerat av ChriZtoffer (10 maj 2009)

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
10 maj 2009
Precis som ChriZtoffer säger så är det anslutningarna längst ut du skall använda.
Övre raden till en bas och undre raden till den andra.
Vänster rad blir minus och höger rad blir plus.

(Förstår för övrigt inte hur man lyckas misstolka anvisningarna..men det kanske bara är jag wink )

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

21 761 Inlägg
10 maj 2009
http://data.fuskbugg.se/skalman01/P5090638.JPG

Kollar man där så är det precis så han har haft kopplat hela tiden (innan det senaste "omkopplingstestet").

Då återstår väl bara ditt förslag, Lonefox, dvs fasvändning av ena basen. smile

44 Inlägg
10 maj 2009
Trådstartare
Får kolla kablarna igenom kablarna igen imorgon, ska testa med kompisens lågnivåkablar också nån dag..

268 Inlägg
11 maj 2009
Har också ett gassteg på 4*100 watt och 2 st Gas 10" i låda.  Har precis samma problem, det spelar jättelågt verkligen..  om man höjer en massa på stereon och har gain och bassboost på fullt så spelar det halvbra men långt från vad jag tkr det ska klara av..

har kollat så det får ström och allting, även bryggkopplat precis som man ska.

har även provat med ett annat steg (2kanals bryggkopplat) och då lät de mkt bättre..
nån som vet va detta kan vara?

Jag har inte trimmat sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet...

44 Inlägg
11 maj 2009
Trådstartare
Freddy_Fish skrev:
Har också ett gassteg på 4*100 watt och 2 st Gas 10" i låda.  Har precis samma problem, det spelar jättelågt verkligen..  om man höjer en massa på stereon och har gain och bassboost på fullt så spelar det halvbra men långt från vad jag tkr det ska klara av..

har även provat med ett annat steg (2kanals bryggkopplat) och då lät de mkt bättre..

Då har du ju exakt samma problem som mig. Hade tänkt gå ut å kolla mera nu, men såklart det regnar...

268 Inlägg
11 maj 2009
Markus_K skrev:
Freddy_Fish skrev:

Då har du ju exakt samma problem som mig. Hade tänkt gå ut å kolla mera nu, men såklart det regnar...

okej det är ju typiskt tongue  men jag har ingen lågnivåsplitter på så ska försöka få tag i en sån senare iadag så får vi se om det låter bättre..

men vad jag har kommit fram till (om man räknar effekten med säkringarna på steget)  så ska det kunna ge max 45 watt på varje kanal hmm  läste även på någon sida som hade testat detta steg och dom hade bara kunnat få ut 36 watt? sad

268 Inlägg
11 maj 2009
har provat med lågnivåsplitter nu och det lät faktiskt hyfsat när men spelade på alla kanaler men jag tror nog det blir ett annat steg iallafall för man vill ju inte behöva ha gainen på max hela tiden för att det ska låta hyfsat bara..  ska prova med ett annat steg imorgon.

44 Inlägg
11 maj 2009
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Om du drar ur ena lågnivån från lågnivåsplitten och basljudet ökar då är det felfasat. Och det är absolut det enklaste sättet att testa det på.
Markus_K skrev:
Får kolla kablarna igenom kablarna igen imorgon, ska testa med kompisens lågnivåkablar också nån dag..

Har testat med det nu, men vart ingen skillnad...

21 761 Inlägg
11 maj 2009
Rör sig basarna mycket fastän ljudet är svagt?

44 Inlägg
11 maj 2009
Trådstartare
Drönirettab : ne det gör dom inte

Swedenrockers : det är kopplat 1 å 2

44 Inlägg
12 maj 2009
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Känns som att du kollat upp det mesta, man får nog anta att nåt är felaktigt i steget.
Det känns väldigt märkligt om du skulle drabbats av två stycken sådana steg.
Det steget du fick utbytt, vet du om det är testat?

Nix det var icke testat, han tog ur det från förpackningen i hyllan.

44 Inlägg
12 maj 2009
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Jag menade det du lämnade in:)
Markus_K skrev:
Swedenrockers skrev:
Känns som att du kollat upp det mesta, man får nog anta att nåt är felaktigt i steget.
Det känns väldigt märkligt om du skulle drabbats av två stycken sådana steg.
Det steget du fick utbytt, vet du om det är testat?

Nix det var icke testat, han tog ur det från förpackningen i hyllan.

jaha smile, ne jag fick testa ett nytt steg, å när det inte vart något skillnad på ljudet, så satte jag i det "gamla" igen..

så fick det aldrig utbytt
Senast redigerat av Markus_K (12 maj 2009)

44 Inlägg
12 maj 2009
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Okej, men du kan inte få ditt nuvarande steg testat i butiken du köpte det?
Markus_K skrev:
jaha smile, ne jag fick testa ett nytt steg, å när det inte vart något skillnad på ljudet, så satte jag i det "gamla" igen..

så fick det aldrig utbytt

Jo det kan jag säkert få, köpte det från brl så, men är väll bara så att deras montör säkert ska testa det då, och han va rätt så bokad ett tag framöver.

44 Inlägg
12 maj 2009
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Steget kan testas i butik (i ett demoställ) så det kan inte vara några större problem.
Och det finns ju personal där också, det tar inte många minuter att testa detta, däremot så kan det ju vara mycket kunder. Men du ska aboslut kunna få det kollat på nån timme. Vilken butik har du varit i?
Markus_K skrev:
Jo det kan jag säkert få, köpte det från brl så, men är väll bara så att deras montör säkert ska testa det då, och han va rätt så bokad ett tag framöver.

Okej smile, i borlänge har jag varit.

44 Inlägg
12 maj 2009
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Då kollar du med Lasse som är BC eller Lars som är montör om de inte kan kolla detta lite snabbt.
Markus_K skrev:
Okej smile, i borlänge har jag varit.

Tack för tipset, å för all hjälp smile

Sök