3913
Sök

B230et ny renoverad bensin i oljetråget

20 Inlägg
11 maj 2009
Trådstartare
Tjena Tänkte höra efter här igen om vad det kan vara för fel på motorn om den tar in bensin i oljetråget? Nya kolvringar och ny btr sitter på... På ca 20 min så drar den i sig 10liter "eller mer bensin" på tomgång.

140 Inlägg
11 maj 2009
hej ta ett komp prov på den , det låter ju onekligen som om soppan rinner förbi kolvringarna ..

Gillar stora förgasare
342 Inlägg
11 maj 2009
Låter mer som att ditt bränsletryck är fel åt helvete!

Den måste trycka in en massa onödigt.

Full gas sparar tid!
Portar och planar Volvotoppar.

Pedal To The Metal
750 Inlägg
11 maj 2009
Wops.. Satt kolvringarna rätt håll?

Martin Karlsson -Plötsligt händer det

593 Inlägg
11 maj 2009
spelar ingen roll om man skiter i kolvringarna, så mkt soppa ska den inte pumpa in ändå.. felet ligger troligtvis i btr;en.. kontrollera den och om möjligt montera en btr som du vet garanterat fungera.

har vart ute för samma sak på 2 av mina polares bilar, och i båda fallen hade membranet gått sönder i btr så den pumpa in soppa genom vaccumanlut.

mvh

20 Inlägg
12 maj 2009
Trådstartare
brk95 skrev:
hej ta ett komp prov på den , det låter ju onekligen som om soppan rinner förbi kolvringarna ..

Komp prov är gjort och det är inge fel på det..

20 Inlägg
12 maj 2009
Trådstartare
Revotech skrev:
Wops.. Satt kolvringarna rätt håll?

Kolvringarna sitter åt rätt håll

20 Inlägg
12 maj 2009
Trådstartare
epapower skrev:
spelar ingen roll om man skiter i kolvringarna, så mkt soppa ska den inte pumpa in ändå.. felet ligger troligtvis i btr;en.. kontrollera den och om möjligt montera en btr som du vet garanterat fungera.

har vart ute för samma sak på 2 av mina polares bilar, och i båda fallen hade membranet gått sönder i btr så den pumpa in soppa genom vaccumanlut.

mvh

Okej.. Jag får ta och testa det.. Den går orent som fan oxå över hela gas registret

Sök