3402
Sök

Rs4 koppling med 4 puckad sinterbelägg?

252 Inlägg
11 maj 2009
Trådstartare
#1
Tjenare!

Ska byta upp mig i kopplings väg på S4an nu och då blir det en Rs4 koppling som ska inhandlas.
Funderar även på en Sinterlamel men har inte kört eller åkt i en bil med en sådan och undrar nu om någon har erfarenhet av hur detta blir med en 4 puckad?
Har hört att det blir svårt att köra tex stadstrafik då det är som att "köra med on/off knapp på kopplingen"

Någon kunning?

Projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 34&p=1
"Flest prylar när han dör vinner!"

-:Player in the street:-
234 Inlägg
11 maj 2009
#2
kunnig o kunnig e ja inte men ja hade en 6- puckad sinter koppling i min , ja tyckte de va ett rent helvete att köra för de e verkligen som att köra me on/off knapp på kopplingen , tack vare den så slog de sönder treans växel så de var bara att få lådan fixad o bytt koppling nu kör ja me helix organiska rally koppling 70& starkare än orginal funkar klockrent...så ska dui inte tävlingsköra me den så rekommenderar ja organisk koppling inte sinter

Mvh marcus ....hoppas nåt var vettigt av de ja skrev som sagt ingen expert;)

-: The photoman, just ask and i shoot your car :-
: Nikon D300s with MB-D10 battery pack:-
-:The Blue Pearl:-

3 182 Inlägg
11 maj 2009
#3
Har kört med sinter i stadstrafik och det sög fett inget att rekommendera. satsa på en bra hårdare tryckplatta. kan rekommendera att du ringer och pratar med dahlbäck racing. dom hjälpte mig med min koppling.

252 Inlägg
12 maj 2009
Trådstartare
#4
okej verkar som det får duga med Rs4ans koppling och lamell då...

Projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 34&p=1
"Flest prylar när han dör vinner!"


Sök