3409
Sök

Lackning av backsensorerna 9-3 SS (please snabbt svar)

Cambrant
11 maj 2009
Trådstartare
Lackeraren ringde mig idag och sa att det såg gräsligt ut med olackade backsensorer och fråga ifall jag visste om dom går att lacka. (Bilen är inne på lackning av alla lister å handtag etc)

Jag berätta att jag läste en tråd här på garaget om att det är ok att göra det för dom ska funka ändå. Nu hittar jag inte den tråden i sökfunktionen så jag gör en ny tråd angående detta och frågar ifall det är ok att lacka rakt över backsensorerna och att dom funkar ändå efter det? Snabbt svar please smile han vill gärna lacka dom innan han drar hem idag så jag kan hämta bilen imorgon.

UPDATE: Det var inga problem alls att lacka backsensorerna på min 9-3. Dom funkade prima med 2 lager tom! Tack för hjälpen! Se nedan hur det blev.

http://www.garaget.org/?car=142080&image=1392538
Senast redigerat av Cambrant (12 maj 2009)

561 Inlägg
11 maj 2009
På volvo går det, det vet jag. Borde ju vara samma på saab, sålänge man inte målar för mkt.

2 230 Inlägg
11 maj 2009
sett massa bilar som har lackade sensoer, så det ska gå.. är ju ändå sensorer och ingen kamera tongue

så kan det vara då det inte blev som det skulle

689 Inlägg
11 maj 2009
Vad jag har hört så har man en speciell färg..

www.maniacracing.se
494 Inlägg
11 maj 2009
det känns som att det ska gå men bara ett tunt lager färg... annars så får du allt lära dig att backa utan dom smile Är ju inte så svårt.....

Garaget.org onTour 2008 [X]
lackerare
www.maniacracing.se

Cambrant
11 maj 2009
Trådstartare
ToBe skrev:
det känns som att det ska gå men bara ett tunt lager färg... annars så får du allt lära dig att backa utan dom smile Är ju inte så svårt.....

Jo jag kan backa utan dom men jävlar sicken befrielse det blev med backsensorer när jag fick bilen. Fan bästa uppfinningen för latmaskar som gjorts smile

Jag sa till han att lacka på nu. Berättar imon hur det gick.

57 Inlägg
11 maj 2009
Det går om man inte grunar dom eller om man inte lägger för mkt färg på dom.Dom är jätte känsliga.Har haft ett par som vi har lackat och det har blivit lite för mkt färg på dom o då funkar dom inte sen.

Cambrant
12 maj 2009
Trådstartare
Det var inga problem alls att lacka backsensorerna på min 9-3. Dom funkade prima med 2 lager tom!

70 Inlägg
12 maj 2009
JA de går fast han får lacka dom för sig själva!!!!

Sök