Hydraulisk handbroms går inte igenom eftersom trycket sjunker varteftersom, vilket innebär att om du parkerar i en backe och drar åt handbromsen och inte har nån växel i så kommer bilen börja rulla efter en stund.
Hydraulisk handbroms går inte igenom eftersom trycket sjunker varteftersom, vilket innebär att om du parkerar i en backe och drar åt handbromsen och inte har nån växel i så kommer bilen börja rulla efter en stund.
Jo det förstod ja. Men då kommer frågan: Hur gör alla som har Hydraulisk handbroms? Byter dom till varje bes? Eller har dom kvar den gamla?
Du kan väl ha båda kvar jämt? En hydraulisk handbroms sätter man ju lite mer lättdragen än hur de sitter org. i org. bilar. Ha spaken stånde bredivd växelspaken? Får väl förstöra lite inredningsplast m.m men det går.
Det bör väl också tilläggas att det inte går att koppla in en hydraulisk handbroms på ett diagonalt 2-kretssystem som alla? bilar har original. Så bygga om bromssystem så man får framaxeln på en krets och bakaxeln på den andra är nödvändigt.