Det började med att jag bytte motor för ca 4 månader. Anledningen till att jag bytte motor var att kamremmen gick så det blev ventilsallad. Så jag fick tag i en motor som hade gått 12000 mil för 1500 kr, tänkte att det var mycket billigare att byta hela motorn än att byta alla ventiler. Motorn funka felfritt ett tag.
Men kort efter motorbytet så började lamdalampan att lysa, så jag nollställde allt, körde ca 4 mil och den börja lysa igen. Och då byte jag lamdasond, körde ett par mil och den började lysa igen.
Och nu har jag bytt: Luftmasse mätare 2 gånger, bytt båda boxarna 2 gånger, pumpen i tanken, hela kabelstammen till motorn ja i princip allt som har med bränsle och tändning och göra. och den lyser fortfarande. Men det verkar som att
lampan bara börjar lysa när motorn är varm.
Den enda skillnaden är att på förra motorn så satt den stora luftmasse mätaren och det stora gasspjället.
Men dum som jag var så sålde jag det precis när jag fått ur motorn.
Men jag vet inte om det gör sån stor skillnad?
Var tvungen att besikta bilen igår och HC värdet låg på ca 1200 och gränsvärdet är 100.
Motorn går lite ojämt på tomgång också.
Finns det någon som har haft liknade problem?
˙˙˙ʇǝʞɔoןq åd pɹoqʇuǝƃuɐʇ ɐdöʞ ɹǝɯ ƃıɹpןɐ ɐʞs 'uɐɟ