2252
Sök

Lacka grillen, färg och metod?

Skaune
15 maj 2009
Trådstartare
Tänkte lacka grillen på Turbon, vill inte ha en eftermaknadsgrill, original i svart e mycket snyggare anser jag. Men tänkte lacka min befintliga, vilken färg e bäst o använda så jag slipper att grillen "flagnar"? Och vilken metod e bäst för att de ska hålla?

Skaune
16 maj 2009
Trådstartare
Ingen som har tips? hmm

Tyskstuk
466 Inlägg
17 maj 2009
Jag slipade upp och lackade min med vanlig mattsvart lack, om du vill kan du ju använda plastprimer innan men jag upplevde inte på långa vägar att färgen ville till att flagna, det viktigaste är nog att man mattar upp ytan med ett fint sandpapper innan så färgen får något att fästa på.

Hade du tänkte lämna en kromram eller? det tycker jag är det absolut stilrenaste!

Lycka till!

566 Inlägg
17 maj 2009
Som Rille_Pille sa..lacka den matt svart. matta ner den sen blås på bara..

23 Inlägg
17 maj 2009
att få färg att sitta till 100% på krom är välldigt svårt så det man bäst kan göra är att slipa med stålull och sen tvätta med thinner sen lägger du tjocka leger med färg minnst 3 lager tänk bara på att spray färg är välldigt tunn så har du ingen erfarenhet så "öva" innan,   välj hagmans spray färger dom är bäst, och efter 1 år brukar inte färgsläpp vara problemet utan alla jädra stenskott då kan man lätt slipa bort dom och lägga på nytt...lycka till

Skaune
17 maj 2009
Trådstartare
blackracing skrev:
att få färg att sitta till 100% på krom är välldigt svårt så det man bäst kan göra är att slipa med stålull och sen tvätta med thinner sen lägger du tjocka leger med färg minnst 3 lager tänk bara på att spray färg är välldigt tunn så har du ingen erfarenhet så "öva" innan,   välj hagmans spray färger dom är bäst, och efter 1 år brukar inte färgsläpp vara problemet utan alla jädra stenskott då kan man lätt slipa bort dom och lägga på nytt...lycka till

tack för ett bra svar!

Sök