3317
Sök

Singeltorkare??? går de igenom BP?

Low is a Lifestyle!
110 Inlägg
17 maj 2009
Trådstartare
Hej! jag undrar mest om man klarar besiktningen med sineltorkare...

sen en liten bonus: någon som vet hur mycke man ska förlänga armen på motorn, på en golf mk1??smile (jag vet att det är 1,5cm på en golf mk2)

Mycket tacksam för svar:D

Random Hero
4 047 Inlägg
17 maj 2009
e de på golfen  ? den är inte helbilsgodkänd så de går, så länge den funkar o gör nytta

Dog food lid. Backwards

Trucker
2 710 Inlägg
17 maj 2009
Merca E-klass har ju singeltorkare, sen vet jag inte om dom ser nå skillnader på fabrik eller efterhand dvs..

Fart missbrukare

Low is a Lifestyle!
110 Inlägg
17 maj 2009
Trådstartare
DusanMandick skrev:
e de på golfen  ? den är inte helbilsgodkänd så de går, så länge den funkar o gör nytta

jajjemen ska sitta på golfen:P

BMWgrabben skrev:
Merca E-klass har ju singeltorkare, sen vet jag inte om dom ser nå skillnader på fabrik eller efterhand dvs..

aa det är ju de jag undrar med:P

16 197 Inlägg
17 maj 2009
så länge inte torkararmen stannar i mitten på rutan å torkat av tillräckligt stor yta för att man har frisikt så e de inga problem.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Low is a Lifestyle!
110 Inlägg
17 maj 2009
Trådstartare
evilaudio skrev:
så länge inte torkararmen stannar i mitten på rutan å torkat av tillräckligt stor yta för att man har frisikt så e de inga problem.

tack tack det var precis vad jag ville höra lol

Random Hero
4 047 Inlägg
17 maj 2009
evilaudio skrev:

hahaha du borde kika upp din torkare på jettan örjan tongue tkr den sitter jävligt mkt i mitten tongue

Dog food lid. Backwards

-utan 940
1 728 Inlägg
18 maj 2009
Det har hänt att Volvoraggare fått ombesiktning när de haft singeltorkare på 740.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
18 maj 2009
BMWgrabben skrev:

Har inte typ alla mercor det?

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

16 197 Inlägg
18 maj 2009
DusanMandick skrev:
evilaudio skrev:

hahaha du borde kika upp din torkare på jettan örjan tongue tkr den sitter jävligt mkt i mitten tongue

känns som att de e de minsta problemet om ja ska bestikta min bil..tongue

"Testar man inte så får man aldrig veta"

CSR
167 Inlägg
18 maj 2009
te_wik skrev:
BMWgrabben skrev:

Har inte typ alla mercor det?

Mvh Tommy

jo typ de flesta nyare, utom mercedes vito tongue men de gamla mercorna som typ w123, w115 har dubbla torkare smile

~ Kör hårt, men lugnt! ~

654 Inlägg
18 maj 2009
Om du har 1,2 eller 25 torkare original har ingen betydelse.
Det som däremot har betydelse är att siktfältet torkas och torkaren inte stör detta fält i avstängt läge.
Sikt fältet kan man säga lite grovt går från rattkransen och ett A4 blad uppåt.
Där av alla alla sprickor i detta fält medför ombesiktning, samt sprickor utanför inte innebär ombesiktning.

8 251 Inlägg
18 maj 2009
Om bilen inte har singeltorkare från början så kan de slå ner på det, sen om de gör det eller inte är en annan sak. Men ur ett rent regelperspektiv så får du inte byta till singeltorkare på en bil har 2 torkare från början. Helbilsgodkänd eller inte har ingen betydelse i detta fall.

865 Inlägg
18 maj 2009
jag har singel torkare på 850 och på besiktningen sa dom att det inte finns regler om att byta...

378 Inlägg
18 maj 2009
Går igenom bara den torkar all nödvändig yta på rutan.
Hade den vart helbils godkänd däremot nej.

Dock skulle jag avråda dig från bygga om, har en mercedes med det original.
Och tycker det är värdelöst, fattar inte varför dom ej övergått till 2.

// KimpaaBooY

8 251 Inlägg
18 maj 2009
no_fake skrev:
jag har singel torkare på 850 och på besiktningen sa dom att det inte finns regler om att byta...

Personalen på SPB har en stundtals skrämmande dålig koll på dem regler de ska hålla koll på. Ska du få igenom en bil med singeltorkare så måste torkaren svepa över minst samma area av rutan + att man om allt ska gå rätt till även ska reg.besikta detta.

865 Inlägg
18 maj 2009
Marlboroman skrev:
no_fake skrev:

Personalen på SPB har en stundtals skrämmande dålig koll på dem regler de ska hålla koll på. Ska du få igenom en bil med singeltorkare så måste torkaren svepa över minst samma area av rutan + att man om allt ska gå rätt till även ska reg.besikta detta.

jo det har du iof rätt i e mycket som dom missar... jo min tar mer än org har bakrutetorkarn fram med ett torkarblad från nån mercedes

Sök