3464
Sök

Mätare till bilen hur kopplar man? Golf III -93

85 Inlägg
19 maj 2009
Trådstartare
Hej sak koppla in två saker än så länge har inte större betydelse men vill se effekten.

Den första är en Vacuummeter. Jag vet inte vart slangen ska kopplas i någon som vet?

Den Andra är en Voltmeter. ska man bara koppla denna till + och - eller?

jag fick detta av min bror som han fick med i en bil han köpte så det är därför jag tänkte sätta in det:P

tacksam för svar

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
19 maj 2009
skarmarn skrev:
Hej sak koppla in två saker än så länge har inte större betydelse men vill se effekten.

Den första är en Vacuummeter. Jag vet inte vart slangen ska kopplas i någon som vet?

jag fick detta av min bror som han fick med i en bil han köpte så det är därför jag tänkte sätta in det:P

tacksam för svar

vacum så vida de inte är turbo tryck har ja ingen aning om men volt är bara +- och sen +- till mätarens belysning "simplaste mätarna av dem alla"

1 489 Inlägg
19 maj 2009
Vattentemp då? smile

• Även den starka måste ta i när han skiter

85 Inlägg
19 maj 2009
Trådstartare
MarcusL skrev:
Vattentemp då? smile

haha fick inte med någonsådan:P
men du vet itne vart vacumm ska sitta? det är ingen turbo dock:(tongue

85 Inlägg
19 maj 2009
Trådstartare
MrEricsson skrev:
skarmarn skrev:
Hej ska koppla in två saker än så länge har inte större betydelse men vill se effekten.

tacksam för svar

vacum så vida de inte är turbo tryck har ja ingen aning om men volt är bara +- och sen +- till mätarens belysning "simplaste mätarna av dem alla"

det är inte turbo tryck. Okej men hur bär jag mig åt för att komma åt belysningen då?

Egen företagare
864 Inlägg
19 maj 2009
Det finns vacum mätare också, sitter i endel golfar, satt i en isbil jag hade en gång.
Bara att koppla in på en vacumslang, typ slangen som går till vacumgrejen innanför huvudbroms cylindern (kommer inte på vad det heter nu)
Belysningen kan du tjuva ström från vredet eller knappen till ljuset.

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se

.-ϻΘϨƎЯ
1 313 Inlägg
19 maj 2009
vacuum slangen sätter du vid insuget, på min golf som jag hade fanns de en ledig nippel där, bara att sätta ditt, lätt som en plätt smile

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"

Sök