motormässigt är dagens polisbilar helt orörda. dock så e chassit förstärkt dock med fabrikens egna grejer. nivomatic och tillverkarens större bromsar, thats it.
Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
Det är väl inte meningen att polisen ska kunna köra ikapp alla andra bilar, de använder istället taktik med andra patruller som kan spärra av vägen och sånt.
Vem bryr sig? Det är bara pack som måste försöka undkomma snuten.
Det finns väl lite klipp på youtube med nötter som inte lyckats undkomma polisens V70 t5 fast de kört 911or och M5or.
Då måste 911 och m5 fått panik , nä men polisens bilar är originala i motorn och den utrustningen ( elektroniska och väskorna galler osv) som finns i bilen gör den SEGARE, men polisen som kör bilen är ju utbildad för att klara sadanna situationer , inte sant?
ja deras 2 veckors extra utbildning i sladd hantering och åka i höga hastigheter hjälper säkert mkt (A)
VW Beach Buggy 1300 projekt.
Snälla alla jävla 740 med japsdämare som tror bilen går lika bra som den låter lägg ner!
jag gjorde en koll på transportstyrelsen på en polisbil som jag kom ihåg regnr på i pite som jag besökte för några veckor sedan. den bilen har enligt vv 210kw vilket blir väl 285hästar.
vilken motor den har vet jag inte, kanske någon volvokunnig kan svara på.
jag gjorde en koll på transportstyrelsen på en polisbil som jag kom ihåg regnr på i pite som jag besökte för några veckor sedan. den bilen har enligt vv 210kw vilket blir väl 285hästar.
om det e den nyaste så kan det vara t6an
Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Vad var det för bil? Polisen har ett par större bilar med V8'or.
Låg bakom en Toyota (!) med märket "V8" i baken som var polismålad för ett tag sedan. Större - tyngre - slöare. Ingen aning vad de skulle med V8 till i en sådan..
Vad var det för bil? Polisen har ett par större bilar med V8'or.
Låg bakom en Toyota (!) med märket "V8" i baken som var polismålad för ett tag sedan. Större - tyngre - slöare. Ingen aning vad de skulle med V8 till i en sådan..
280pollar det låter antingen som xc90 eller s80 med yamaha8an eller någon R modell...
Och v8or har dom några stycken ja. Bla Tahoe och har dom inte Cheva vanar också?. Sen finns det väll civare som mkt väl skulle kunna ha v8
Jag bevittnade för ett par år sedan i en kall vinternatt, en Volvo XC70 polis med fullt pådrag. Inga blåljus eller siren. Såg ut som han bara lekte lite. Jag blev förvånad hur biljäkeln skenade iväg för att på slutet dumpa som en öppen dump efter ett ladd på 1,5 bar (lät det som) Original eller chippade vem vet, dom väljer iallafall stora kraftfulla motorer.
Jag har inte värst stor koll gällande polisernas spisar men skulle nog också tro att dem är relativt orginal föutom chassi, dock så har jag också beskådat något som tidigare också skrivit här en målad v70 på ett industriområde när han gasade fullt lät det som han hade 400hk och den dumpade som f*n den var ju inte orginal det kan jag lova.
varje station väljer vad dom vill göra för moddar på sina fordon MEN får betala allt efteråt själva på bilen.. visst finns det trimmade polisbilar men många e dom inte..ofta helt original FAST med en sak.....föraren är utbildad på att köra....
Lite OT men jag undra varför snuten köper in Volvo S80s att köra som civilsnutar, faktiskt. De är ju inte billiga bilar, och inte "rappare" än exempelvis S60/S40, kanske om de slutade köpa in s80s som civilare (sett de ja) så skulle de ha mer pengar
Vem bryr sig? Det är bara pack som måste försöka undkomma snuten.
Det finns väl lite klipp på youtube med nötter som inte lyckats undkomma polisens V70 t5 fast de kört 911or och M5or.
Då måste 911 och m5 fått panik , nä men polisens bilar är originala i motorn och den utrustningen ( elektroniska och väskorna galler osv) som finns i bilen gör den SEGARE, men polisen som kör bilen är ju utbildad för att klara sadanna situationer , inte sant?
pratade med en ambulansförare för ett par veckor sen som var på kurs för ambulansförare och poliser, poliserna är helt hopplösa på att köra sin bilar
pratade med en ambulansförare för ett par veckor sen som var på kurs för ambulansförare och poliser, poliserna är helt hopplösa på att köra sin bilar
Och hästar är helt värdelösa på att beta gräs. De får utbildning i aktiv körning, så de är definitivt bättre än medel-Svensson.
Hur som så var det inte polisen det var prat om utan deras bilar.
SAAB har väl en AERO-modell med 260hk, så den kan ha varit helt original?
Bilarna beställs av de olika distrikten/stationerna. Alltså skiljer de från bil till bil. Vissa trötta slöheter, vissa lite rappare turbobilar. Omöjligt att säga hur snabba de är generellt.