3347
Sök

Turbokonventering av Volvo 240

143 Inlägg
16 mars 2009
Trådstartare
#1
Har en volvo 240 vad krävs för och få den reggad med turbo vad för saker och är det svårt sitter en b230f i den

och behövs de bytas bakaxel o sånt eller räcker det med och regga om den till ombyggt fordon?


Hemlig Agent
1 115 Inlägg
16 mars 2009
#2
Det är inte tillåtet att turbokonvertera en bil som är nyare än 1975.

Det är inte bara att regga om en bil som ombyggt fordon utan det måste vara ombyggt isf.

MVH. Alex


EDIT: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=6245 där finns det du behöver veta.
Senast redigerat av alexbenhard (16 mars 2009)

101 Inlägg
18 mars 2009
#3
alexbenhard skrev:
Det är inte tillåtet att turbokonvertera en bil som är nyare än 1975.

Det är inte bara att regga om en bil som ombyggt fordon utan det måste vara ombyggt isf.

MVH. Alex


EDIT: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=6245 där finns det du behöver veta.

De går visst, bara att avgaskraven ifrån motorn du stoppar i följer med. I senaste bilsport står allt dom de där.

Och om du ska få igenom den så kanske du behöver byta bromsar å sånt där krafs.
Men för ombyggt fordon behöver du byta hela drivlinan + bromsar å lite små krafs.
Senast redigerat av vovlo_duett121 (18 mars 2009)


jopp
145 Inlägg
18 mars 2009
#4
vovlo_duett121 skrev:
alexbenhard skrev:
Det är inte tillåtet att turbokonvertera en bil som är nyare än 1975.

Det är inte bara att regga om en bil som ombyggt fordon utan det måste vara ombyggt isf.

MVH. Alex


EDIT: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=6245 där finns det du behöver veta.

De går visst, bara att avgaskraven ifrån motorn du stoppar i följer med. I senaste bilsport står allt dom de där.

Och om du ska få igenom den så kanske du behöver byta bromsar å sånt där krafs.
Men för ombyggt fordon behöver du byta hela drivlinan + bromsar å lite små krafs.

Alltså. det han menar och har helt rätt i är att du INTE får turbo konvertera en bil efter -75 MEN du får byta till en turbo motor med alla orginal delar till å regga.

Alltså modifierad motor= NEJ
en annan maskin med turbo orginal= JA

jomenvisst

143 Inlägg
22 maj 2009
Trådstartare
#5
men jag har en b230fk motor kan jag slänga i den vad behövs göras för att jag skall få den igenom bes


120 Inlägg
23 maj 2009
#6
Om den är nyare än 93 så kan du byta till dne motorn om den förblir orörd.


143 Inlägg
23 maj 2009
Trådstartare
#7
vadå förblir orörd? kan ja inte trimma den?


Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
23 maj 2009
#8
dedline skrev:
vadå förblir orörd? kan ja inte trimma den?

nej den får inte vara trimmad...

2slow

143 Inlägg
23 maj 2009
Trådstartare
#9
okej men om man trimmar den kan de säga något på besiktningen då?


Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
23 maj 2009
#10
dedline skrev:
okej men om man trimmar den kan de säga något på besiktningen då?

ja den kan inte reggas med trimmad motor...

2slow

143 Inlägg
23 maj 2009
Trådstartare
#11
men hur gör de som pungar ut 400 hk ur sina hur besiktigar de sina då?

och jag hade tänkt regga den med orginalmotorpaket men efter den reggas tänkte ja trimma den


7 274 Inlägg
23 maj 2009
#12
dedline skrev:
men hur gör de som pungar ut 400 hk ur sina hur besiktigar de sina då?

och jag hade tänkt regga den med orginalmotorpaket men efter den reggas tänkte ja trimma den

Dom har tur.
Men som sagt, regga bilen med en orginal motor sen kan du börja trimma den.


143 Inlägg
23 maj 2009
Trådstartare
#13
ok men vet du vad behöver göra för o regga den med en b230fk motor ?


Reservdansk
6 271 Inlägg
23 maj 2009
#14
Bl.a. Vaktkonstapeln här på forumet körde in med sin 500hk T-Gul och besiktigade den igår, gick igenom utan anmärkning. smile

Men den är ju inte mer laglig för det.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet


Sök