Då man precis köpt en 200sx, och med den tur som man har så rasar vevlagren.
Min första fråga är att varför är det vanligt att de rasar? har hört att de blir överhettade när man ligger på höga varv, och att en oljekylare skulle hjälpa till i det fallet. Men jag tycker knappt temp.en gick ner med en oljekylare. Bilen har nu rullat 20700mil. Tar de alltså slut vid det miltalet eller spelar det ingen roll?
Ägaren innan mig sa att motorn var helt nyrenoverad, med vevlager+kolvringar m.m. men han hade inga bevis på varken delar eller arbete.
Hur som helst, motorn ska renoveras.
Och nya kolvar, kolvringa, spridare, vevlager, packningar ska i , (vevlagerram??) och min andra fråga är hur mycket ska man byta i motorn, alltså vad?
Om man vill få i nya kolvar, kolvringar m.m. så att den går fint, och får en effekt på ca 200-250hk. Alltså inte behöva byta allting såsom stakar, koppling, svänghjul m.m.
Ät tacksam för alla svar, skicka gärna länkar till andra forum på vad man behöver, eller olika projekt beskrivningar m.m.
Det sitter i någon sorts steg 2 chip just nu också.
Tack för förhand
/Frasse
Ungpung