Jag skulle vilja få klarhet i en sak. Jag har hört att om man har en bas med tex. dubbla 4 ohms spolar så om man parallell koppla de så blir de ju 2 ohm och i serie 8 ohm men om ja vill ha 4 ohm kan ja då använda mig av en spole?
Lever för ljud! Kolla--->http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=30406&p=1
Använder du bara den ena spole så får du bara halv effekt, inga parametrar stämmer och den andra spolen tar antagligen skada av det. Så jag avråder dig.
Det var någon här på garaget som bara hade kört på en spole och den andra spolen hade gett upp. Därför jag skrev så.
de va jag som undrade ifall de kunde bli så eftersom min morbror som hade mina t1or före mig körde bara med en spole per bas o så var den andra spolen på varje bas sönder, har inte fattat vrf riktigt än men de va drulle kvar på dom så dom ska in på lagning till veckan ändå
Det var någon här på garaget som bara hade kört på en spole och den andra spolen hade gett upp. Därför jag skrev så.
de va jag som undrade ifall de kunde bli så eftersom min morbror som hade mina t1or före mig körde bara med en spole per bas o så var den andra spolen på varje bas sönder, har inte fattat vrf riktigt än men de va drulle kvar på dom så dom ska in på lagning till veckan ändå
Jaha, var det du det. Fick precis för mig att det var någon som pratade om det.