Ska köpa en större familjebil och använda våran V40 som pendlarbil är det tänkt och då ska jag ha en V70 igen då jag saknar min gamla R rätt ordentligt... Dock blir det ingen R den här gången. Känns som om man får tillökning sen så skulle det nog svida för mycket i själen att använda en R som "bruksbil" med allt som ungar kan ställa till med
Jag har suttit och sneglat på T5 modellen vilken skulle passa mig bra. Har kollat på gamla V70 men har upptäckt att de tidiga modellerna av V70N har gått ner i pris så det skiljer ju inte så värst mycket i pris längre beroende på miltal osv. då förstås. Tycker V70N verkar vara lite mer ompysslad och mer komfort osv. Har inte åkt/provkört nån tidig modell av V70N, bara provkört en 06:a och den är väl lite mer komfort i en de första modellerna kan jag tänka mig så svårt att veta hur de är.
Vad finns det för "barnsjukdomar" på de tidiga modellerna av V70N? Har läst nånting om framvagnen bland annat som kanske stämmer?
De flesta i den prisklass jag tänkt mig har ju gått 20000 mil eller mer och är det nått större problem? Volvo brukar ju ånga på så länge de sköts på rätt sätt.
Sen tänkte jag på automatlådan i dem. Är den bra? Hur är det om bilen rullat 20000+ mil? Om lådan sköljs och oljebyten sker enligt konstens alla regler alltså.
Vill helst ha en med Navi och allt "lull-lull" och då finns det ju flest automatare ute på marknaden.
Min V70n T5-01 har gått 24800mil( steg 1 trimmad sen ny), automatlådan fungerar bra fortfarande. Klonkar lite i framvagnen annars inga problem med min bil.
Okey... Jo det hela hänger väl på hur bilen är skött med service osv. Framvagnen brukar ju vara ett problem som de flesta råkar ut för. Fick byta länkarmar på min gamla V70 så...