Så egentligen kan man säga att man delat ut allmäna nycklar till sina polare som alla kör bilen gemensamt vid olika tillfällen. Sen gäller det att alltid ha nån form av rånarluva/mask i bilen så kan man gasa på hur mycket man vill vid fartkameror?
Och så ringer de försäkringsbolaget och berättar att din bil brukar åka i 150 blås förbi fartkameror med olika förare varenda gång. De gillar de faktiskt inte.
Ytterst osannolikt att vägverket skulle ta reda på vilket försäkringsbolag bilen har och skicka över bilder på alla olika körare vid alla tillfällen.
Med Chevan kör jag utan nummer skylt fram.. blivit stoppad av polisen 3gånger av olika anledningar ingen har sagt nått om skylten. Detta gjorde inte heller bilprovningen..
Världen är full av idioter.. Men lustigt nog är dem flesta konstruktörer.
Trafikregler gäller bara på dagen...
Med Chevan kör jag utan nummer skylt fram.. blivit stoppad av polisen 3gånger av olika anledningar ingen har sagt nått om skylten. Detta gjorde inte heller bilprovningen..
Åkte också på 3 gånger utan plåt, sista gången åkte jag dock på Stockholms med legendariska/mest ökända MC-snut och det blev det regbesiktning p.g.a. avsaknad av regplåt :\
Åkte också på 3 gånger utan plåt, sista gången åkte jag dock på Stockholms med legendariska/mest ökända MC-snut och det blev det regbesiktning p.g.a. avsaknad av regplåt :\
Kör dock bara runt Kalmar men man kanske skulle skruva tillbaka den ändå:|
Världen är full av idioter.. Men lustigt nog är dem flesta konstruktörer.
Trafikregler gäller bara på dagen...
Så egentligen kan man säga att man delat ut allmäna nycklar till sina polare som alla kör bilen gemensamt vid olika tillfällen. Sen gäller det att alltid ha nån form av rånarluva/mask i bilen så kan man gasa på hur mycket man vill vid fartkameror?
Och så ringer de försäkringsbolaget och berättar att din bil brukar åka i 150 blås förbi fartkameror med olika förare varenda gång. De gillar de faktiskt inte.
Ytterst osannolikt att vägverket skulle ta reda på vilket försäkringsbolag bilen har och skicka över bilder på alla olika körare vid alla tillfällen.
hände i hbg på street race, snutarna tog bilder på bilarna. Och där var ett rövhål som körde avställt , han fick samtal från sitt försäkringbolag iallafall. Så går de när man lägger alla pengar på bilen och inte hade råd att ha den påställd=)
Har själv blivit fottad av polisen fastän bilen stod still fast i halmstad.
Endast bilens förare kan bötfällas. Det innebär att kameran måste ha tagit ett foto på både registreringsskylten och förarens ansikte för att det ska gå att identifiera föraren, och för att polisen ska kunna starta en utredning. Utredaren jämför fotot från trafiksäkerhetskameran med ett foto på ägaren för det fordon som registrerats. Fotot på ägaren hämtar polisen från körkortsregistret eller passregistret.
Om ägaren och föraren är samma person, skickar polisen ett brev till föraren. Föraren kan då erkänna eller bestrida överträdelsen. Om föraren erkänner, skickar polisen ut ett bötesinbetalningskort.
Om föraren inte äger bilen, upprepas proceduren genom att jämföra kamerafotot med körkortsbilden på andra i familjen, som kan passa köns- eller åldersmässigt.
Ville bara instämma. Jag har förhört mig om det där hos trafikpolisen och fick en liknande förklaring.
Och som Decibel m.fl. varnar för, så går de upp och ner i släkthierarkin, dock inte enbart med kön (?) och ålder som urval. Det där vet min svåger och hans son om hur det fungerar.
Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
Har inget med frågeställaren att göra utan er andra som blivit fotade i era egna bilar eller familjens bil eller ja, fotograferad över huvudtaget av fartkameror: Jag ser inget problem här? Att erkänna öppet här på forumet att man tillåtit sig öppet fotograferas av plåtpoliserna är ett erkännande att man är dum i huvudet i min mening. Böterna skickas till en identifierad förare, HUR I HELVETE KAN MAN VARA SÅ PANTAD ATT MAN INTE SKYDDAR ANSIKTET NÄR MAN KÖR FÖR FORT FÖRBI EN KAMERA????????????? Hört talas om solskydd?
Stackars satar Är huvudet dumt blir plånboken lättare... (Både på cash & KK)
Har inget med frågeställaren att göra utan er andra som blivit fotade i era egna bilar eller familjens bil eller ja, fotograferad över huvudtaget av fartkameror: Jag ser inget problem här? Att erkänna öppet här på forumet att man tillåtit sig öppet fotograferas av plåtpoliserna är ett erkännande att man är dum i huvudet i min mening. Böterna skickas till en identifierad förare, HUR I HELVETE KAN MAN VARA SÅ PANTAD ATT MAN INTE SKYDDAR ANSIKTET NÄR MAN KÖR FÖR FORT FÖRBI EN KAMERA????????????? Hört talas om solskydd?
Att man kan fastna på en fartkamera har väldigt lite med intelligens att göra... Kan ju till exempel ha att göra med att man inte sett kameran i tid eftersom man har uppmärksamheten på trafiken.. Finns även tillfälligt utställda fartkameror som kan vara väldigt svåra att upptäcka.. Finns säkert hundra andra exempel på hur man kan fastna på bild av en fartkamera av misstag så det där vara bara onödigt o riktigt korkat skrivet i min mening...
Och så lugnar vi oss en aning anser jag. Det finns ingen anledning att vräka ur sig angrepp så som du gör. Håll diskussionen på ett vuxet sätt, eller diskutera inte alls.
Mvh
"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Kör man fort så bör man ha radar/laservarnare i bilen.
Då skriker den i god tid före kamerorna som är aktiva att det är radar utplacerad framåt...
(Menar ingen sådan där störtlöjlig GPS-kameravarnare)
Ja det är ju smidigt om ock så olagligt. Men smidigt!
Hjälper dock inte föga om de använder triptrack när de läser av dig. vet att MC kör med triptracksystemet där de mäter din hastighet mellan två punkter.
Nä men just i det här fallet handlar det om fartkameror som läser av med radar-teknik och inget annat.
Har du bra koll i backspeglarna och vet hur polisens civila bilar ser ut så märker du när en civvare eller mc ligger bakom, det tar ju en stund för dom att mäta snittfarten så... Man bör inte köra fort om man inte har koll bakåt och vet vilka bilar som är kamoflerade cops... Det är som att spela rysk roulette med pengar & körkort...
Vet att det finns en hel del fortåkare därute som inte har en aning om hur cilvila bilar är förklädda, själv kan jag skryta med att jag aldrig missat dom! Kan berätta om så många gånger jag legat bakom CP-bilar och pepprat bromljus för att varna bakomvarande som är påväg att köra om i mycket högre fart än högsta tillåtna hastighetsgräns. Ungefär hälften av gångerna bromsar fortkörarna in och placerar sin bil bakom, och hälften av gångerna kör dom upp jämsides med mej, blänger snett på mej innan dom trycker full gas igen, någon gång har polisbilen struntat i dom men för det mesta hänger dom på, några minuter senare står dom en bit längre fram och skriver böter... Någon som känner igen sig?
linuslinje skrev:
carnageman skrev:
Kör man fort så bör man ha radar/laservarnare i bilen.
Då skriker den i god tid före kamerorna som är aktiva att det är radar utplacerad framåt...
(Menar ingen sådan där störtlöjlig GPS-kameravarnare)
Ja det är ju smidigt om ock så olagligt. Men smidigt!
Hjälper dock inte föga om de använder triptrack när de läser av dig. vet att MC kör med triptracksystemet där de mäter din hastighet mellan två punkter.
Vet att det finns en hel del fortåkare därute som inte har en aning om hur cilvila bilar är förklädda, själv kan jag skryta med att jag aldrig missat dom! Kan berätta om så många gånger jag legat bakom CP-bilar
Förklara för mig hur en av polisens nya civilbilar ser ut..