3601
Sök

Varning för tjuvar i Alingsås

6 Inlägg
24 maj 2009
Trådstartare
Någon gång under natten till idag (24 maj) har något oidentifierat low-life stulit fyra stycken vindavvisare på min polares V70. Bilen stod parkerat ett par hundra meter från hans lägenhet på Hedvigsberg i Alingsås.

Tror knappast inte att de kommer att återfinnas, men om någon vaken medlem skulle hitta ett gäng vindavvisare till Volvo UTAN monteringsdetaljer (på ex. blocket/tradera) får ni gärna PM:a mig.

Som vanligt är försäkringsbolaget inte till någon hjälp eftersom självrisken kostar lika mycket som nya avvisare.

När ska polisen lägga ifrån sig laserpistolerna och börja jaga riktiga tjuvar?

Var rädda om era bilar gubbs!

En del bilar har hästkrafter, andra har ponnykrafter. R.I.P Hyundai Pony, f. 1992. d. 2007

6 Inlägg
24 maj 2009
Trådstartare
og900turbo skrev:
majtuss skrev:
Någon gång under natten till idag (24 maj) har något oidentifierat low-life stulit fyra stycken vindavvisare på min polares V70. Bilen stod parkerat ett par hundra meter från hans lägenhet på Hedvigsberg i Alingsås.

Tror knappast inte att de kommer att återfinnas, men om någon vaken medlem skulle hitta ett gäng vindavvisare till Volvo UTAN monteringsdetaljer (på ex. blocket/tradera) får ni gärna PM:a mig.

Som vanligt är försäkringsbolaget inte till någon hjälp eftersom självrisken kostar lika mycket som nya avvisare.

ja lägg ner laserpistolerna för o hitta småbarn som snor vindavvisare samtidigt so folk kör för fort o olyckor händer , smart kille du är rollbig_smile

Du har aldrig reflekterat kring att snorungarna börjar med att stjäla småsaker som vindavvisare och när de vuxit till sig börjar stjäla bilar? Ju yngre de är när snuten tar dem desto större chans att de inte fortsätter på brottets bana.   

73 st fyrhjulingar stals förra året mellan Alingsås och Skara...

Du får gärna skicka statistik som visar hur mycket trafikolyckorna minskat sedan polisen börjat ta folk för fortkörning på E20:s 70-sträckor.

En del bilar har hästkrafter, andra har ponnykrafter. R.I.P Hyundai Pony, f. 1992. d. 2007

961 Inlägg
24 maj 2009
og900turbo skrev:
majtuss skrev:

ja lägg ner laserpistolerna för o hitta småbarn som snor vindavvisare samtidigt so folk kör för fort o olyckor händer , smart kille du är rollbig_smile

skulle tro att de är bättre om snuten fick tag i tjuvarna än om ägarn till bilen skulle komma på dom ! skulle jag komma på nån klåfingrig jävel som är på min bil så skulle de inte bli så kul , vet inte hur mycke du värderar din bil men tror knappast du skulle stå o titta på o klappa händerna iaf ..

edit : ska hålla utkik efter vindavvisarna !!
Senast redigerat av talibangran (24 maj 2009)

Pure DieselPower

6 Inlägg
24 maj 2009
Trådstartare
Talibangran: skönt att höra att det finns nån mer som vill få stopp på stölderna, stora som små. Ja, det är ju nästan tur för packet att man inte upptäcker dem när de pillar på ens bil; då hade man ju varit häktad/fängslad idag.

961 Inlägg
24 maj 2009
majtuss skrev:
Talibangran: skönt att höra att det finns nån mer som vill få stopp på stölderna, stora som små. Ja, det är ju nästan tur för packet att man inte upptäcker dem när de pillar på ens bil; då hade man ju varit häktad/fängslad idag.

folk som inte kan ge fan i andras grejer gillas inte från min sida iaf .. den saken är klar ..

Pure DieselPower

Möbelutkörare
358 Inlägg
24 maj 2009
de är väl bättre snuten tar de små ungarna som snor andras saker innan de börjar på mer allvarligare brott..
Skulle ja se någon pilla på min bil eller någons annans i närheten skulle nog jag åka in ett par månader.

Som jag hörde på mitt gamla jobb.
var en grabb som kom springandes hem med ett gäng efter sej som skulle slå honom gul å blå.
men han kom in i huset å de andra började banka på huset å skrek att han skulle komma ut.
men grabbens morsa ringde snuten å sa vad som hände men de hadde inga poliser i närheten enligt dom.
då slet farsan tag i luren å skrek "nu har ja skjutit en av de jävlarna" å slängde på luren.
de tog inte mer än 5 min så var de 2 peket bilar utanför å 25 snutar!!!

ligger lite i det som hände den kvällen..

ska hålla koll på nätet å hemma vid.

Livet är ett rent helvete, ingen kommer levande i från det.

Möbelutkörare
358 Inlägg
24 maj 2009
og900turbo skrev:
Asså ni snackar som om ni skulle slå ihjäl ngn om dem peta på eran bil , ni är ju samma skit som dem som petar på bilarna då ! jag vet att det inte hjälper ett skit om polisen tar dem , o tycker det är bättre att en polis står med lasern där folk kör fort , för det får folk o sänka hastigheterna , mkt bättre än o åka runt o jaga små tjuvar som snor vindavisare o liknande saker !

Visst är det tråkigt att bli av med saker från bilen men det hjälper inte o leta här för 5 öre , sitter säkert redan monterat på deras egen bil eller deras polares bil eller liknande !

Mvh !

vad händer då de blir stöld av saker från en bil som ägs av en polis??
tror ju inte att ni har samma dåliga utredning som oss andra.
då tar de fart i polishuset. de fins mycke annat som poliser skulle kunna göra än att stå med laser.
de finns många mördare, våldtäkt men och andra grövre saker dom kunde lägga lite mer tid å pengar på.

PS. hör presis på nyheterna i skrivande stund att våldtäkts fallen ökar dramatiskt i landet.
vad gör polisen åt detta??

Jag vill inte att detta ska värka vara ett på hopp mot dej utan mot den svenska poliskåren och de svenska lagar vi har i dag!!!!

som enskild polis/person kan man inte göra så mycket åt detta.
hoppas att det kommer någon lag som gör det möjligt för poliser eller andra instanser att göra något åt de mindre brotten.
Senast redigerat av crazzy (24 maj 2009)

Livet är ett rent helvete, ingen kommer levande i från det.

1 062 Inlägg
24 maj 2009
majtuss skrev:

det är alltid lika tråkigt när man inte får har sina saker ifred.. tyvärr finns tjuvarna överallt, har kompisar som har blivit av med mycke saker på sina bilar, och dom har varit på några av mina med, snott utblås, å annat, vintern 07/08 så kom min granne på två stycken killar som stod och pillade och lyste med ficklampa på mina extraljus.. och här på gatan blev en kille av med fyra stycken alu fälgarna.. nyligen...  man kommer inte få ha sakerna ifred, känns ju tråkigt att man inte kan ha vad man vill ha på sin bil, pga tjuvar/stölder..

Blev inte som jag borde blivit
418 Inlägg
25 maj 2009
Kanske är samma idioter som härjar i herrljunga. Vet flera här omkring som blivit av med massa delar. även jag blev av med nästan all styling på min bil i fredas. Är så trött på skiten så nu säljer jag bilen istället och skaffar nåt annat som inte sticker ut. Kanske man får ha bilen ifred.

Man vet att en bil har använts på rätt sätt när bromspedalen rostat fast.

6 Inlägg
26 maj 2009
Trådstartare
og900turbo skrev:
Asså ni snackar som om ni skulle slå ihjäl ngn om dem peta på eran bil , ni är ju samma skit som dem som petar på bilarna då ! jag vet att det inte hjälper ett skit om polisen tar dem , o tycker det är bättre att en polis står med lasern där folk kör fort , för det får folk o sänka hastigheterna , mkt bättre än o åka runt o jaga små tjuvar som snor vindavisare o liknande saker !

Visst är det tråkigt att bli av med saker från bilen men det hjälper inte o leta här för 5 öre , sitter säkert redan monterat på deras egen bil eller deras polares bil eller liknande !

Mvh !

Du har tydligen inte fattat poängen; det spelar ingen roll om de bara snor en liten, liten metallbit från bilen. Stöld är stöld oavsett storlek, och jag hatar bokstavligen människor som inte respekterar äganderätten.

Intressant att du vet att det inte hjälper om polisen griper brottslingar, att du inte ringer till riksdagen och ber dem avveckla polisväsendet omedelbart; det är ju förbannat onödigt ur ett nationalekonomiskt perspektiv att ha en myndighet som inte fyller något syfte; mer än att stoppa folk som råkat trampa lite för hårt på en gaspedal, givetvis. Och du kallar mig för osmart!

Post scriptum. Du har fortfarande inte presenterat någon statistik som visar hur mycket trafikolyckorna minskat sedan polisen började ta folk för fortkörning på E20:s 70-sträckor.

1 489 Inlägg
26 maj 2009
crazzy skrev:
Som jag hörde på mitt gamla jobb.
var en grabb som kom springandes hem med ett gäng efter sej som skulle slå honom gul å blå.
men han kom in i huset å de andra började banka på huset å skrek att han skulle komma ut.
men grabbens morsa ringde snuten å sa vad som hände men de hadde inga poliser i närheten enligt dom.
då slet farsan tag i luren å skrek "nu har ja skjutit en av de jävlarna" å slängde på luren.
de tog inte mer än 5 min så var de 2 peket bilar utanför å 25 snutar!!!

ligger lite i det som hände den kvällen..

ska hålla koll på nätet å hemma vid.

Kom och tänka på detta =P

http://www.geting.se/image.php/173744-round-like-a-shot.jpg

• Även den starka måste ta i när han skiter

Sök