3225
Sök

trimma 190e 2,3 16V

326 Inlägg
18 juli 2006
Trådstartare
tänkte höra om någon vet ett billigt å bra sätt å trimma en 190e 2,3 16 på! funderar på att lämna in kammarna å få dom omslipade! samt en bränsletrycksregulator! hur mkt kan det ge! eller va tycker ni jag ska göra? priset får gå på max 15000:- men gärna mindre!

Banracing licens avklarad, driftinlicens på gång!

326 Inlägg
18 juli 2006
Trådstartare
ingen som vet?

61 Inlägg
18 juli 2006
en sugmotor är ju inte den billigaste motorn man kan trimma om vi säger så. omslipade kammar och en btr gör inte direkt så värst mycket. men det är ju alltid en början.smile

326 Inlägg
18 juli 2006
Trådstartare
japp det är ju det! men sicktar på ca 200hp å det är ju 175 orginal så jag hat lite jobb! ingettipps på nått annat man kan trycka i!

Supraman
2 300 Inlägg
18 juli 2006
Nytt avgas med extratorgrenrör.
Då lär du vara en bra bit på väg.
Byt filter till ett sportluftfilter.
En btr gör inget om du inte har spridare som kräver högre tryck än vad du har nu.
Och att slipa om kammarna gör inget, du måste ha andra med mer lyft för att det ska göra något.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

326 Inlägg
19 juli 2006
Trådstartare
Stefan Varberg skrev:
Nytt avgas med extratorgrenrör.
Då lär du vara en bra bit på väg.
Byt filter till ett sportluftfilter.
En btr gör inget om du inte har spridare som kräver högre tryck än vad du har nu.
Och att slipa om kammarna gör inget, du måste ha andra med mer lyft för att det ska göra något.

okej men extraktor sitter det redan på orginal! ska nog plåcka på ett ricktigt avgasrör! men på typ b20 så bytrer man ju kammar å får bättre drag! tycker det borde ge endel när man ändrar durations tider å sånt! sen har jag sett endel mercor som det står att bränsletrycket är höjt! varför skulle men göra det om man inte vill ha mera hästar?

Avstängd
21 Inlägg
19 juli 2006
jag slipade om mina kammar själv i garaget med vinkelslipen.. Funkade skit bra.. jag blev jätte snygg i håret..

polo 1,1 racing.. (OBS cl.)
0-100 ca 2.95 sek..... har kvitto på det!!

Sök