2485
Sök

Lite frågor om Mitsubishi 3000gt

22 Inlägg
27 maj 2009
Trådstartare
Hej har lite frågor ang 3000gt
1.Vilka modeller har 286hk och vilka har 320hk?
2.Vilka är skillnader melan gen1 och gen2?
3.Vad är billigaste sättet att få mer krut i den? har läst lite att man inte kan chippa den men att Its fun säljer chip har även sett någon här på garaget som skrivit att dem chippat sin så hur är det egentligen går det eller går det inte ?
4. hur är komforten i den?.
Kommer säkert komma på fler frågor men är vad jag har i skallen just nu tacksam för svar.

424 Inlägg
27 maj 2009
http://www.garaget.org/kvarna_21 fråga honom tex.eller andra som har bilen.får nog snabbare och bättre svar på det sättet.

PKW
115 Inlägg
27 maj 2009
HAr en kompis som har en (3KGTjulle) kan bara svara på 4.an .. tongue Kan säga att det är grymt skönt att sitta och åka i! I alla fall i förar + passagerar säte! Där bak blir det rätt trångt,, men 4 killar går allt in!

Han har även 325 HK org modellen
Senast redigerat av Miztr (27 maj 2009)

En gång till nu
760 Inlägg
27 maj 2009
1: inhemsk japan var de 225hk med sugmotor, twinturbo versionen var de 280hk på. den svenska modellen hade 285hk.

första versionen av Vr4:an var det 300hk och sedan upgraderade dom till 320 hk, årtal för mig okänt.

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a

Evolution Garage
1 299 Inlägg
27 maj 2009
väldigt många som varnat mig för it´s fun, you choose...

Sky´s the limit...

1 661 Inlägg
28 maj 2009
dizazter skrev:
Hej har lite frågor ang 3000gt
1.Vilka modeller har 286hk och vilka har 320hk?
2.Vilka är skillnader melan gen1 och gen2?
3.Vad är billigaste sättet att få mer krut i den? har läst lite att man inte kan chippa den men att Its fun säljer chip har även sett någon här på garaget som skrivit att dem chippat sin så hur är det egentligen går det eller går det inte ?
4. hur är komforten i den?.
Kommer säkert komma på fler frågor men är vad jag har i skallen just nu tacksam för svar.

1. Gen1 har 286hk med plugg och 300hk utan. Gen2 har 320hk utan plugg.
2. Gen1 är ju den lite kantigare modellen som kom först och har uppfällbara lysen och 5 vxl istället för 6 vxl som Gen2 har. Så skiljer det sig lite invändigt och i motorn (fyrbultat block från 93, Förstärkt TC mm)med men det största skillnaden ser du om du kollar bilder.

3. Billigaste beror ju på hur mkt du ska ha mer krut. Jag rekommenderar ett sportavgas med en redig downpipe som första steg. Det ger riktigt bra skillnad.
Sedan finns det ju lite olika piggyback sprut och bosst controller också om man vill ha mer.
Ang chip så sade det på 3000GT klubben att GTs kan inte chippas.
Men för priset av ett chip kan du köpa en elektronisk boost kontroll.

4. Det är ju en GT bil och det betyder ju att komforten har prioriterats och det märker man på dom el pneumatiska säterna där man även kan ställa svanken och kuddarna på sidorna som trycker mot revbenen.
Bak är lite av ett nödsäte och funkar inte på längre resor.

Sök