2702
Sök

Dålig Parkeringsbroms Volvo 240

32 Inlägg
26 maj 2009
Trådstartare
Hej,
Som topic lyder så har jag en väldigt dålig parkeringsbroms på min 240, den tar längst upp även fast jag har bytt beläggen innanför bromsskivorna och så har jag bytt skivorna och spänt handbromsen men den tar inte lik förbaskat

har jag missat något?

Mvh

644 Inlägg
26 maj 2009
Henke666 skrev:
Hej,
Som topic lyder så har jag en väldigt dålig parkeringsbroms på min 240, den tar längst upp även fast jag har bytt beläggen innanför bromsskivorna och så har jag bytt skivorna och spänt handbromsen men den tar inte lik förbaskat

har jag missat något?

Mvh

Slipade du av beläggen å inne i skivan där handbromsbeläggen sitter? De ska man alltid göra!

832 Inlägg
27 maj 2009
Byt plattjärnen med två spår i som sitter mellan handbromsbackarna eller svetsa i spåren så ska det nog bli bra ska du se men svetsa ytterst lite om du ska göra det.
Senast redigerat av Lurken_85 (27 maj 2009)

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"

32 Inlägg
27 maj 2009
Trådstartare
ogge89 skrev:
Henke666 skrev:
Hej,

har jag missat något?

Mvh

Slipade du av beläggen å inne i skivan där handbromsbeläggen sitter? De ska man alltid göra!

Ja jag slipade både på insidan av skivorna och beläggen

32 Inlägg
27 maj 2009
Trådstartare
Lurken_85 skrev:
Byt plattjärnen med två spår i som sitter mellan handbromsbackarna eller svetsa i spåren så ska det nog bli bra ska du se men svetsa ytterst lite om du ska göra det.

Okej ska testa det!smile

149 Inlägg
27 maj 2009
varför ska man slipa på beläggen när dom e nya?.  (En ovetande som är nyfiken)

// Wille
< En expert är någon som lyckats göra ALLA, misstag innom ett visst område >

644 Inlägg
27 maj 2009
littlewille90 skrev:

de är bara för att när beläggen å skivorna är nya så slipar man dom för att de ska greppa bättre eller hur man ska säjja!

644 Inlägg
27 maj 2009
Henke666 skrev:
ogge89 skrev:
Henke666 skrev:
Hej,

har jag missat något?

Mvh

Ja jag slipade både på insidan av skivorna och beläggen

Okej konstigt! Försök fixa justering ifrån volvo 140 så är de bara å justera så blir de nog bra

149 Inlägg
28 maj 2009
ogge89 skrev:
littlewille90 skrev:

de är bara för att när beläggen å skivorna är nya så slipar man dom för att de ska greppa bättre eller hur man ska säjja!

aha ok ok.. tack för upplysningen:)

// Wille
< En expert är någon som lyckats göra ALLA, misstag innom ett visst område >

Sök