3646
Sök

Turbo trycket knasar!

168 Inlägg
28 maj 2009
Trådstartare
Hej har en saab 9-3ss -05a steg 2 chipad.
känns som turbon inte laddar som den ska efter 3500-4000 varv som den tappar trycket, vet någon vad det kan bero på?

tack iförhand!!

34 Inlägg
28 maj 2009
magnetventil..hade samma fel på min 9000 som jag fixade idag...tappade laddtrycket för att sen direkt ladda igen...gjorde rent magnetventilen o sen laddar han fullt igen...annbars så kan det ju vara nån slang som läcker också...

168 Inlägg
28 maj 2009
Trådstartare
ok tack ska se vart magnetventilen är på min bil..

34 Inlägg
28 maj 2009
ok...den brukar vara vid kylaren...en svart plast manick med 3 slangar o en elkontakt...har du möjlighet till tryckluft så blås rent den o sen ifall du har sånt spray man gör rent bromsdelar så spruta in det o sen ska den funka...ifall den har fastnad...annars så är den sönder o då är det bara att köpa ny...

168 Inlägg
28 maj 2009
Trådstartare
ok kan de vara ngt som orsakat att ja hällt in kylarcement i kylarvätskan som fått den att krångla?

Stålverksarbetare
372 Inlägg
28 maj 2009
Nej, kylarsystemet har ingenting med magnetventilen att göra.

34 Inlägg
28 maj 2009
nja...har du vattenkyld turbo så kan cementen täppt till något..men jag tror på magnetventilen eller nån läckande vacumslang..hade sån fel förra året...slangen till dumpen hade spruckit...på undersidan så man kunde inte se det direkt..fick gå genom alla slangarna en i taget tills jag hittade hålet..då betedde turbon likadant...

168 Inlägg
28 maj 2009
Trådstartare
ok ska kolla upp det imorn ja kände lite lätt på turbo slangarna dem verkar vara hela så ska leta efter magnetventilen å se om de e den som spökar eller lite noggrannare kolla slangarna, ja som tänkte bänka bilen på lördag men får kanske hoppa över om ja inte får till det

168 Inlägg
29 maj 2009
Trådstartare
rengjorde magnetventilen men de vart ingen skillnad:S har någon något bättre förslag om hur jag kan hitta problemet??

34 Inlägg
29 maj 2009
ok.....då är den nog helt kass eller är det läckage nånstans i systemet....

Sök