Haha, ja lite humoristisk var väl ämnet men jag blev påkörd bakifrån idag när jag var ute med bilen.
Det var en framför mig som betedde sig dumt och plöttsligt nitade, vilket jag han reagera och bromsa ner min bil dock upfattade inte föraren mig bakom detta och körde rakt in i min bil
Som tur är har jag dragkrok och det var den han körde in i.
Eftersom jag är ett kontrollfreak som får för mig att det låter och har sig när inte något är fel, dvs. leta efter fel som inte finns så undrar jag vad jag bör kolla upp nu.
Han som körde på mig fick mitt REG nr och mobilnummer, eftersom jag var chockad glömde jag ta hans uppgifter och ber till gud att han hör av sig.
Det jag har uppmärksammat är att höger bakhjul, stötdämparen (fjädern) ligger riktigt nära innerskärmen, vet inte om den blev intryckt av smällen eller om hela bakaxlen är skev.
Något jag la märke till var också att vänstra stötdämparen bak blöder olja, ioförsig så har dom varit riktigt kassa och dåliga ett bra tag, men jag undrar om smällen har kunnat göra så att den brast och började läcka olja?
Som pricken på i:et är väl att bilen ska besiktigas på fredag, kan bilen få en 2:a eller kan prövaren gnälla på att en dämpare läcker lite olja? DVS. så jag MÅSTE byta den... har inte världens bästa ekonomi nu.
Bild på höger bak:
Fick också ont i nacken av smällen, dock är det inte så farligt nu men bör jag göra något åt detta? Typ berätta det för en läkare på måndag så det finns noterat om det blir problem i framtiden?
MVH