2473
Sök

Köpråd - Pigg bil för max 50k

I didn't spank you. I high fived your ass!
963 Inlägg
31 maj 2009
#61
demk skrev:
ovanligt att alla rekommenderar bilar dom själva har smile

Om man gillar en bil så köper man den väl själv? Vore väl konstigare att äga en bil och rekommendera en annan?

Tycker också trådskaparen ska satsa på en E39 540iM då de uppfyller de önskemål som trådskaparen har.
286Hk 420Nm 0-100 på 6.0, ofta välutrustade med skinn, dubbel klimatanläggning, navigator osv.
När min var original och jag körde 70/90 vägar med farthållaren så kom hon ner runt 0.8L/mil.

Har haft min i över 6år och vet inte vad jag ska byta upp mig till inom rimliga pengar. Min är förvisso inte helt original längre.

huh?
10 427 Inlägg
31 maj 2009
#62
Får man en vettig 540 E39 för 50k då?

Brukar ligga kring 60-70k för 99/00:or.

Köper man en V8-bil så vill man väl helst slippa kostsamma haverier.
Dvs kanske svårare att hitta 540-pärlan för 50k än 328:an.


I didn't spank you. I high fived your ass!
963 Inlägg
31 maj 2009
#63
steifan skrev:
Får man en vettig 540 E39 för 50k då?

Brukar ligga kring 60-70k för 99/00:or.

Köper man en V8-bil så vill man väl helst slippa kostsamma haverier.
Dvs kanske svårare att hitta 540-pärlan för 50k än 328:an.

Det som är lite ovanligt i Sverige är de manuella och det förutsätter jag att trådskaparen söker.
Att en säljare begär 65' betyder inte att han får 65'. Den har ju trots allt legat ute i över en månad.
http://www.blocket.se/ostergotland/BMW_ … 15&w=3

Rasade V8or på 540 här inte till vanligheterna. Min är från -97 och kompressormatades förra våren, inga problem med motorn. Hade av ventilkåporna i samband med monteringen och kamkedjorna var tighta som om de var nya. Inga missljud varken före eller efter kompressormonteringen.

Med regelbundna oljebyten och bra olja så håller de väldigt länge. Själv kör jag på Castrol Edge Sport 10W-60 nu när det sitter kompressor i, innan var det Castrol SLX LL-04 0W-30 som BMW rekommenderar.


Sök